حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

    کد خبر :1039486
حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

یک رسانه عربی به نقل از مقامات عراق اعلام کرد که اطراف ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته‌است.

یک منبع امنیتی عراقی به رسانه شفق نیوز گفت که مناطق اطراف ساختمان سفارتخانه آمریکا در بغداد که در منطقه سبز (الخضرا) واقع شده، هدف حمله راکتی قرار گرفته‌است.

این منبع اعلام کرد که در نزدیکی ساختمان سفارت صدای انفجار به گوش رسیده و آژیر خطر در داخل سفارتخانه به صدا درآمده‌است.

در یک رویداد جدید، سفارت آمریکا در بغداد صبح روز جمعه مورد حمله موشکی قرار گرفت، این اولین بار است که سفارت آمریکا در کنار پایگاه‌های نظامی اشغالگران به فهرست اهداف آمریکایی در عراق و سوریه اضافه می‌شود.

شاهدان عینی و شهروندان عراقی نزدیک به منطقه حادثه نیز شنیدن صدای انفجارهای قوی در ساعات بامداد امروز را تایید کردند. در حالیکه کلیپی از داخل منطقه سبز در فضای مجازی منتشر شده که مربوط به صدای موشک‌ها و آژیرهای سفارت و هشدارهای صوتی خطاب به پرسنل سفارت است.

الجزیره ضمن تایید این حادثه، ویدئویی را منتشر کرد که لحظات انفجار در اطراف سفارت را مستند می‌کند.

این حمله در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه از زخمی شدن ۶۶ سرباز نیروهای این کشور در عراق و سوریه خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای کوتاه گفت: «نیروهای ما از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون در معرض ۷۸ حمله در سوریه و عراق قرار گرفته‌اند.»

از ۱۷ اکتبر گذشته، پایگاه‌ها و مقرهایی که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه اشغال کرده‌اند به دلیل حمایت دولت آمریکا از عملیات اشغالگران علیه غزه مورد حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته‌اند و تاکنون تعداد آنها به بیش از ۷۸ عملیات علیه پایگاه‌های آمریکایی در دو کشور رسیده‌است.

علاوه بر این، سناتور جمهوریخواه میچ مک کانل گفت که سنا به پیش‌نویس قطعنامه‌ای رای خواهد داد که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.

مک کانل افزود: «رای سنا به قطعنامه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هدیه‌ای به ایران است.» وی تاکید کرد که خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه اعتبار ما را در منطقه از بین می‌برد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید