حمله راهزنان به یک اتوبوس مسافربری

  • حوادث
  • جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲
    کد خبر :1006549
حمله راهزنان اتوبوس مسافربری

یک راننده اتوبوس مسافربری با انتشار تصاویری از شکسته شدن شیشه‌های اتوبوسش توسط راهزنان گفت: راهزنان برای چندمین بار در شهرستان ریگان در استان کرمان قصد تعرض به اموال مسافران را داشته اند.

ایران پهناور جاده‌های متعدد، طولانی و بزرگی دارد که برخی از آن‌ها از نواحی بیابانی و کم جمعیت می‌گذرد. امنیت این جاده‌ها در سال‌های گذشته به دلیل حضور اراذل و اوباش و خفت گیران توسط فراجا همیشه تأمین می‌شده است، اما حالا با کاهش این جرایم، حضور نیرو‌های امنیتی نیز در برخی از جاده‌ها گویا نسبت به گذشته کمرنگ شده است به نحوی که برخی احساس ناامنی در برخی مسیر‌ها می‌کنند.

در ماه‌های اخیر برخی از رانندگان اتوبوس‌های مسافرتی خبر می‌دادند که در جاده‌های پهناور استان کرمان درست در نقاطی که کمتر ترددی در آن‌ها انجام می‌شود، افرادی قصد سرقت از خودروی آن‌ها را داشته اند یا اقدام به سرقت اموال مسافران پس از توقف اتوبوس کرده اند.

این اتفاقات به ندرت رخ می‌دهد، ولی گزارش آن توسط رانندگان به ترمینال‌های اتوبوسرانی داده می‌شد. در آخرین اقدام یکی از رانندگان اتوبوس تهران _ایرانشهر خبر از اتفاق دیگری داد که نیمه شب ۱۲ تیر ماه برای او افتاده است.

ساسان یکی از رانندگان اتوبوس گفت: ساعت یک و نیم شب ۱۲ تیر ماه در محدوده پل هشتصد متری حوزه استحفاظی شهرستان ریگان از توابع استان کرمان در حال رانندگی بودم که عده‌ای از افراد با پرتاب سنگ و شکستن شیشه‌های اتوبوس قصد توقف اتوبوس را در این مسیر داشتند.

وی ادامه داد: اما چون پیش از این شنیده بودم که رانندگان اتوبوس‌های دیگری در موقعیت مشابه مورد خفت گیری واقع شده اند و سارقان با این حربه اتوبوس آن‌ها را متوقف کرده و اموال مسافران را دزدیده اند از توقف خودداری کرده و با سرعت به راهم ادامه دادم تا زمانی که دیگر آن‌ها را ندیدم.

این راننده اتوبوس گفت: اگر سنگ‌های پرتاب شده باعث شکسته شدن شیشه اتوبوس شود و به صورت راننده برخورد کند، قطعاً اتفاق ناگواری برای همه مسافران رخ می‌دهد. با این حال راهزنان با چنین حرکتی، قصد به یغما بردن اموال مسافران را دارند و تا کنون چندین بار گزارش شده که روال دزدی راهزنان در آن منطقه به همین صورت بوده است.

ساسان گفت: عمده رانندگان زمانی که به اولین مرکز نیروی انتظامی می‌رسند موضوع را گزارش می‌کنند و طبیعتاً نیروی انتظامی هم تلاش خود را برای دستگیری سارقان آغاز می‌کنند، اما این اتفاق برای ما احساس ناامنی در این منطقه بوجود آورده است.

به نظر می‌رسد حضور نیرو‌های فراجا در منطقه ذکر شده توسط رانندگان اتوبوس‌های مسافربری می‌تواند احساس امنیت را در آن‌ها و مسافرانشان بوجود بیاورد و از بروز اتفاقاتی که ممکن است برای هر خودرویی حتی خودرو‌های شخصی بیفتد، جلوگیری کند.

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید