حمله جنگنده‌های اماراتی به نیروهای دولت «هادی» در جنوب یمن

    کد خبر :599695

یک منبع وابسته به دولت مستعفی یمن (عبد ربه منصور هادی) از حمله جنگنده‌های اماراتی به شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی در شهر عدن در جنوب یمن خبر داد.

بر اساس گزارش «الیمن الان»، در پی این حمله 40 نظامی وابسته به دولت مستعفی کشته یا زخمی شده است.

«المشهد الیمنی» هم گزارش داد، دولت مستعفی یمن در بیانیه‌ای حمله مذکور به نیروهایش در عدن و «زنجبار» را محکوم کرد.

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن هم از شورای امنیت درخواست کرد این حمله را محکوم کند. این نهاد دولت هادی، این سازمان را مسؤول حفظ امنیت و وحدت سرزمینی یمن دانست.

بر اساس گزارش «تعز آنلاین»، «محمد الحضرمی» معاون وزیر خارجه دولت مستعفی در اظهاراتی، دولت امارات را مسؤول کامل این «تجاوز آشکار و خارج از عرف و قانون بین‌الملل» دانست.

دولت عربستان سعودی تاکنون در این خصوص سکوت کرده است. دولت مستعفی یمن در ادامه از عربستان سعودی به عنوان فرمانده ائتلاف متجاوز خواست در کنار دولت مستعفی بایستد و حملات امارات را متوقف کند.

عناصر دولت مستعفی یمن دیروز (چهارشنبه) کنترل فرودگاه عدن را از شبه‌نظامیان وابسته به امارات پس گرفته‌ و با پیشروی در استان «أبین» واقع در جنوب یمن، شهر زنجبار (مرکز استان ابین) را که در ۶۰ کیلومتری شمال «عدن» قرار دارد، تحت کنترل خود درآورند.

اگرچه ساعاتی بعد اعلام شد دولت مستعفی کنترل کامل عدن را در دست گرفته اما امروز (پنجشنبه) شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است از کنترل دوباره بر این شهر و ورودی‌های آن خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید