حقوق کارکنان دولت تا سقف 39 میلیون تومان افزایش یافت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۱۰
    کد خبر :882564

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که حداقل حقوق بازنشستگان ۵ میلیون تومان و حداکثر حقوق کارکنان حدود 39 میلیون تومان تعیین شد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۵ میلیون تومان شد و حقوق کارکنان دولت در سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین هرگونه افزایش هزینه‌های پرسنلی با استفاده از اختیارات مجامع عمومی شرکت‌ها و موسسات در مغایرت با قانون بودجه سال ۱۴۰۱ غیرقانونی است و موجب پیگرد خواهد بود. حداکثر حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ نیز هفت برابر حداقل حقوق پرداختی خواهد بود. با توجه به اینکه حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، حداکثر حقوق نیز حدود 39 میلیون تومان می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت که دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود که کارکنان دولت تا سقف دریافتی ماهیانه ۵ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شوند که کمیسیون به آن رای نداد. پیشنهادات متعددی در این باره مطرح شده اما هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

وی در پایان گفت: کمیسیون تلفیق در نوبت شب جلسه ای با رییس مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای به نتیجه رسیدن ارز ترجیحی تشکیل خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید