حضور پررنگ شاملو در کنسرت علیرضا قربانی

    کد خبر :579498

کنسرت علیرضا قربانی با عنوان «با من بخوان» در ایوان عطار در حالی روی صحنه رفت که خیلی از علاقه‌مندان پشت درهای این کنسرت ماندند و نتوانستند از نزدیک به صدای این هنرمند محبوب گوش بسپارند.

کنسرت «با من بخوان» علیرضا قربانی یکشنبه‌شب، 30 تیر، برای چندمین بار در ایوان عطار به روی صحنه رفت. پروژه‌ای که به قول خود قربانی نزدیک به دو سال روی آن کار شده و فضا و تم اجتماعی دارد.

پروژه «با من بخوان» حاصل همکاری قربانی و آهنگسازی حسام ناصری است. این اجرا یکشنبه‌شب به‌موقع و بدون معطلی از ساعت 21 شروع شد و تا 23:30 ادامه داشت.

علیرضا قربانی کنسرت «با من بخوان» را با خواندن قطعه «جام صبوحی»، با شعری از مولانا و آهنگسازی سامان صمیمی، آغاز کرد. قربانی، در چهارمین اجرای خود، قطعه «الله مزار» را اجرا کرد که قبل از آن پیش‌آگهی‌ای با پخش ویدئویی کوتاه درباره این آهنگ و داستانش برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد تا لذت و درک بیشتری از این آهنگ داشته باشند.

هفتمین اجرای قربانی قطعه «بوی گیسو» با شعر «واقف لاهوری» بود که تازه‌ترین تک‌آهنگ قربانی محسوب می‌شود.

او بعد از خواندن این آهنگ از حمایت‌های مردم تشکر کرد و گفت: تعداد شب‌های کنسرت از دستمان در رفته است. «با من بخوان» یکی از مهم‌ترین کنسرت‌ها به دلیل تعامل بیشتر و حس مشترک با مخاطبانش بوده است.

او سپس از حاضرین خواست تا با آهنگ «روزگار غریب»، شعری سروده احمد شاملو، با او همخوانی کنند و مردم نیز یک‌صدا با او زمزمه کردند.

از نکات جالب توجه این کنسرت می‌توان به طراحی صحنه و دکوری اشاره کرد که به گفته‌ عوامل، دو هفته زمان برای ساختنش گذاشته شده است. این دکور جلوه‌ای زیبا به صحنه بخشیده بود و تاثیر عمیق‌تری بر شنوندگان گذاشت. با اجرای هر قطعه، همزمان نورپردازی صحنه و تصاویر پس‌زمینه تغییر می‌کرد و تصاویر بر دیوارهای کناری به نمایش درمی‌آمد. کارگردان این رویداد «رضا موسوی» بود.

قربانی در این کنسرت قطعات «پل»، «لیلا» و «چهارراه استانبول» را نیز اجرا کرد.

با وجود اینکه بسیاری معتقدند موسیقی سنتی رفته‌رفته مخاطب خود را از دست می‌دهد، اما تمدید پیاپی کنسرت قربانی نشان از موفقیت او و کیفیت و موسیقی نابش دارد.

علیرضا قربانی از کودکی به فراگیری و تلاوت قرآن علاقه‌مند و در این کار کوشا بود و فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان خواننده موسیقی ایرانی از اواسط دهه 70 آغاز کرد.

او آواز را نزد استادانی همچون خسرو سلطانی، بهروز عابدینی، مهدی فلاح، حسین عمومی و نورالدین رضوی سروستانی فرا گرفت.

این خواننده سنتی ایرانی در طول فعالیت کاری‌اش با سینما و تلویزیون هم همکاری‌هایی داشته که منجر به ساخت قطعاتی ماندگار از این خواننده شده است؛ از آن میان می‌توان به سریال‌های کیف انگلیسی، مدار صفر درجه، وضعیت سفید، شب دهم و… اشاره کرد.

قربانی در کنسرت «با من بخوان» قطعات جدیدی را برای نخستین بار همراه با بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی با فضای الکترونیکی آکوستیک روی صحنه برد.

نکته جالب دیگر در کنسرت «با من بخوان»، اجرای این کنسرت در فضای باز کاخ سعدآباد بود که با وجود شب‌پره‌هایی نورانی در هوا، چشم‌نوازتر و زیباتر هم شده بود.

به گزارش اعتمادآنلاین،علیرضا قربانی در این کنسرت صدایش را با همنوازی سازهای آکوستیک به گوش مخاطبان خود رساند.

در آخر کنسرت قربانی باز هم از حضور پرشور مردم تشکر کرد و از آنها خواست برای بار دوم آهنگ «روزگار غریب» را با او همخوانی کنند.

گروه اجرایی کنسرت «با من بخوان» را آرش پاکزاد در بخش موسیقی الکترونیکی، سامان صمیمی نوازنده کمانچه، میلاد محمدی نوازنده تار، زکریا یوسفی و یزدان بهمنی نوازنده سازهای کوبه‌ای، نیلوفر محبی و نگار فرجی نوازندگان ویولون، میثم مروستی نوازنده ویولون آلتو، و ماکان خوی‌نژاد نوازنده ویولون‌سل، به کارگردانی رضا موسوی و مدیریت برنامه علی رضوی تشکیل می‌دهند.

این کنسرت روزهای پنجم، ششم و هفتم مرداد نیز برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت «ایران کنسرت» بلیت‌ها را خریداری کنند‌.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید