حسادت ایلان ماسک به شرکت خالق هوش مصنوعی معروف

    کد خبر :1056248
ایلان ماسک

توسعه دهندگان ChatGPT OpenAI ادعای ایلان ماسک مبنی بر اینکه این استارت آپ ماموریت اصلی خود را برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت رها کرده و به جای آن به فکر سود است را رد کرده اند.

بازتاب-یادآوری می‌کنیم که این کارآفرین پیشتر علیه یک استارت آپ که زمانی یکی از بنیانگذاران آن بود شکایت کرد. ماسک گفت که استارت آپ تحت حمایت مایکروسافت اکنون فقط بر روی پول متمرکز شده است.

طبق گفته OpenAI، ماسک می‌خواست این شرکت با تسلا ادغام شود. OpenAI گفت این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که ماسک و شرکت تصمیم گرفتند گام بعدی ایجاد یک نهاد تجاری در سال 2017 برای افزایش سرمایه جهت ساخت هوش عمومی مصنوعی (AGI) باشد. این کارآفرین میلیاردر سپس قصد داشت اکثریت سهام را به دست آورد، کنترل اولیه هیئت مدیره را به دست آورد و مدیر عامل OpenAI شود.

ایلان ماسک

اما OpenAI و Musk نتوانستند در مورد شرایط تجارت به توافق برسند، زیرا استارتاپ معتقد بود که کنترل کامل شرکت برای هر شخصی اشتباه است. ماسک در شکایت خود گفت که سه بنیانگذار OpenAI در ابتدا موافقت کردند که روی AGI کار کنند، مفهومی که در آن ماشین‌ها می‌توانند مشکلات را به همان روشی که انسان‌ها حل می‌کنند، اما به روشی که “به نفع بشریت” باشد، حل کنند.

این شرکت بیان داشت:

“ما ناراحتیم که این موضوع با کسی که عمیقاً او را تحسین می‌کنیم به دادگاه آمد، کسی که به ما الهام بخشید تا هدف بالاتری داشته باشیم، سپس به ما گفت که شکست می‌خوریم، رقیبی تاسیس کرد و سپس از ما شکایت کرد. زمانی که بدون آن شروع به موفقیت کردیم.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید