حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد

    کد خبر :959433
حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته، هفت میلیون و ۷۰ هزار تومان بود که اکنون به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسیده است.

اکبر شیرمحمدی در نشست خبری به پیشینه تأسیس این صندوق اشاره و اظهار کرد: سال ۱۲۸۷ قانون وظایف در دوران مشروطیت تصویب و مصوب شده بود مقرری به بازماندگان کارمندانی که فوت می‌کنند پرداخت شود.

وی افزود: اما قانون استخدام کشوری ۲۲ آذر ۱۳۰۱ تصویب شد و چهارفصل داشت. به موجب این قانون اداره تقاعد و وظایف وراث در وزارت مالیه یا دارایی تشکیل شد. شرایط بازنشستگی نیز وضع شده بود. وجوهات در اداره تقاعد مدیریت می‌شد و به بازنشستگان حقوق داده می‌شد تا سال ۱۳۳۷ که قانون اصلاح شد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۴۵ قانون استخدام کشوری دوم تصویب و از سال ۱۳۴۷ اجرایی شد گفت: ماده ۷۰ قانون استخدام کشوری در سال ۵۴ اصلاح و صندوق بازنشستگی کشوری به شکل فعلی‌اش تشکیل شد. در صندوق قبلی ۴۵ هزار حقوق بگیر بودند که به صندوق جدید منتقل شدند. در سیستم بازنشستگی قدیم سهم کارفرمایی دیده نشده بود و منابع مالی آن محدود بود که بعدها مشمول تغییرات قابل توجهی شد.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با چالش‌هایی دست به گریبان است گفت: میانگین سن بازنشستگی ۵۱.۵۵ سال (حدود ۵۲ سال) است و میانگین پرداخت حقوق و مستمری به ۲۹ سال رسیده و علت، همین پایین بودن سن بازنشستگی است. میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید به زندگی است.

وی با اشاره به اینکه از بازنشستگان قبل از سال ۱۳۵۴ هنوز هم وظیفه بگیرانی داریم که مستمری می‌گیرند و بیش از ۵۰ سال است که بازماندگان شأن حقوق از ما دریافت می‌کنند گفت: امیدواریم این قوانین حمایتی اصلاح شوند تا صندوق‌ها بتوانند از بحران‌هایی که دارند عبور کنند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته داریم و شاغلین کسور پرداز ما ۸۷۸ هزار نفر هستند. درحال حاضر ۶۵ هزار نفر حداقلی بگیرند که سه درصد افراد تحت پوشش می‌شوند و با افزایش‌های اخیر دریافتی آنها به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بین پنج تا ۱۱ میلیون تومان دریافتی دارند. ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان و ۵۴۱۹ نفر بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته، هفت میلیون و ۷۰ هزار تومان بود که اکنون به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسیده است.

 مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید