حداد عادل: ۱۶ میلیون راى رئیسى براى ما سرمایه است

    کد خبر :28276

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۱۶ میلیون راى رئیسى براى ما سرمایه است، گفت: هیچ حزبی به تنهایی نمی‌تواند ۱۶ میلیون رای کسب کند.

غلامعلى حداد عادل نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که عصر روزگذشته ( پنجشنبه 11 خرداد) در مراسم ضیافت افطار جامعه اسلامى مهندسین با اشاره به ابعاد اجتماعی روزه گفت: روزه عبادتی شخصی و خصوصی بین انسان و خداست اما جنبه اجتماعی دارد. یک بعد اجتماعی آن لمس کردن مشکل گرسنگان است.

وی افزود: آیا اگر روزه نبود می‌فهمیدیم گرسنگان چه میکشند؟ این یک خاصیت روزه است و تاثیر آن در عید فطر مشخص میشود که کمک کردن و دادن فطریه به محرومان و مستضعفان است و با تجربه گرسنگی ارتباط دارد.

حدادعادل با اشاره به وحدت اجرای این عبادت  گفت: همه مسلمانان با یک هلال ماه در یک روز شروع به گرفتن روزه می‌کنند و در پایان هم در روز فطر همه باید به نماز بایستند. شارع مقدس در احکام روزه دنبال حفظ وحدت اجتماعی است.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار است، اظهار داشت: دنیای غرب دموکراسی را متعلق به خودش می‌داند ولی جمهوری اسلامی نشان داده می‌توان در حکومت دینی مردم سالاری داشت و دستاورد مهمی است. آنچه غربی ها میترسند الگو شدن رفتارهای جمهوری اسلامی در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه در این انتخابات پدیده اصلی بوجود آمدن جبهه مردمی بود، اظهار داشت: ما یک تجربه ائتلاف در مجلس داشتیم که موفق شدیم همه احزاب و تشکلها را جمع کنیم و به فهرست واحد برسیم. نتیجه این شد که مجلس دهم چیزی نشد که دیگران می‌خواستند. هرچند در تهران هیچکدام از اصولگرایان رای نیاوردند  اما نفر 31 اختلافش 19 هزار رای بود و آن ائتلاف کارایی خودش را نشان داد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: جبهه مردمی نتیجه همفکری چندین ماهه بود و در تمام این مدت با بزرگان مشورت داشتیم و راهنمایی می‌کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  تصریح کرد: هیچ کدام از احزاب اصولگرا نمی‌توانند در انتخابات موفق شوند. اگر این احزاب جدا از دیگری تصمیم بگیرند تابلویی از شکست را ترسیم میکردیم. هیچکس نمیتواند مدعی شود به عنوان یه حزب واحد 16 میلیون رای را بسیج کند.

حداد عادل افزود: سازوکار رسیدن به تصمیم واحد حکم می‌کرد در انتخابات باید به وحدت برسیم. برای رسیدن به این مقصود ساز وکارمان این شد که در عین تکثر دچار تفرقه نشویم. راه حل همین بود که جبههای تشکیل شود و از همه فعالان دعوت شود که به وحدت برسیم. اگرچه جاانداختن این فکر دشوار بود اما موفق شدیم.

حدادعادل با بیان اینکه 16 میلیون راى رئیسى براى ما سرمایه است گفت: ممکن است اقدامات جبهه مردمى دچار اشکال بود اما در مجموع کاندیداها از فرصت یکسان استفاده کردند و جمع کاندیداها بعد از سه مرحله به پنج نفر رسید که یکنفر انصراف و دو نفر دیگر نیز تایید نشدند و در پایان قالیباف و رئیسى ماندند که مطابق نظرسنجىها آقاى رئیسى در صحنه باقیماند و نتیجه آن 16 میلیون راى شد که براى ما در آینده یک سرمایه است و با توجه به اینکه ما یک جریان حزبى قوى و امکانات کمتر این میزان راى را سرمایه می‌دانیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما از ابتدا نیز پیش بینى می‌کردیم که رقیب پیروز شود و در کل دنیا 14 رئیس جمهور یک دوره‌اى در کل دنیا بودند. ما با وجود پیش بینى پیروزى رقیب فعالیتهاى جبهه را ادامه دادیم که وحدت خوبى شکل گرفت.

حدادعادل با انتقاد از مناظرات انتخاباتى تصریح کرد: آیا این صحبتهایی که در انتخابات شد باعث وحدت بیشتر در جامعه شد؟! جواب من منفى است. تلاش ما این بود که درقطبى در کشور نباشد. بنده هیچگاه در یاد نداریم که طرفین انتخابات در دوره‌هاى گذشته اینگونه نسبت به هم تهمت بزنند و عصبانى با هم برخورد کردند.

وى با بیان اینکه رییس جمهور برخورد مناسبى در مناظرات نداشت گفت: باید به فکر علاج دل مردم بود. رئیس جمهور حرفهایی زد که ساختار شکنانه بود و قرار نیست براى به دست آوردن راى حرف دشمنان را تکرار کرد و نباید گفت که طرف مقابل می‌خواهد در خیابان ها دیوار بکشد! آیا باید گفت که مردم به کسى که حکم اعدام داده راى نمی‌دهد؟!! آقاى رئیسى براى هیچکس حکم اعدام نداده است اما اگر براى منافقین حکم صادر شده باید آنرا منفى قلمداد کرد! چه لزومى دارد در مناظرات صنعت موشکى را زیر سوال ببرند. در میانه مناظرات رهبرى فرمودند که کاندیداها گسل‌هاى امنیت ملى را تحریک نکنند!

حدادعادل در ادامه تصریح کرد: اگر رئیسى پیروز شده بود و ترامپ به عربستان آمده بود طرف مقابل ما چه می‌گفت؟!! مسئله ما رئیسی و روحانى نیست اما این رقیب هراسى و صبحت از دیوار کشیدن چه معنى دارد. تعجب می‌کنم این نیش و کنایه ها بعد از انتخابات ادامه دارد. 16 میلیونى که به دولت راى ندادند از رقیب هراسى دولت دلگیرند.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به بد عهدى آمریکا در اجراى برجام تصریح کرد: چرا برجام را معجزه الهى میداند و بعد از آن اینگونه طرف مقابل برجام وا زیر سوال می‌برد. آمریکایی‌ها می‌گویند ما دولت را تحریم نمی‌کنیم تا در انتخابات پیروز شود و بعد از پیروزى دولت اقدام به تحریم ایران می‌کنند! باید از این اقدامات خجالت بکشند دولت نیز نباید برجام را معجزه بداند.

در پایان با اشاره به اهداف انقلاب اسلامى اظهار داشت: هدف ما تضعیف هیچ دولتى نیست و هیچ گاه این دولت را تضعیف نخواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید