عزم دختر حاج قاسم برای حضور در شورای شهر تهران/ چرا نباید به نرجس سلیمانی در انتخابات شورای شهر رأی داد؟

    کد خبر :818644

با اعلام نهایی لیست 21 نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران، نام نرجس سلیمانی- دختر سردار شهید قاسم سلیمانی در این لیست توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ نامی که پیشتر کمتر به گوشمان خورده ولی حالا چند روزی است که مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- همزمان با انتشار لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که برای حضور در شورای شهر تهران تنظیم شده است، آمدن نام دختر سردار سلیمانی در این لیست برای بسیاری قابل تأمل بوده است.

به محض انتشار این لیست در محافل اجتماعی و مجازی صحبت ها در این باره بالا گرفته و بسیاری از این اتفاق ابراز ناخرسندی کرده اند.

اگرچه در دیگر حوزه های انتخاباتی و رقابت ها شاهد نوعی اختلاف سلیقه ها هستیم، اما به صورت مشخص در این باره دیده می شود که حتی بسیاری از نیروهای انقلابی و مومن نیز نسبت به ثبت نام نرجس سلیمانی در انتخابات و نیز انتخاب او به عنوان یکی از 21 نفر لیست شورای ائتلاف به شدت منتقد هستند.

در چنین فضای انتقادی که به وجود آمده است، غلامعلی حداد عادل- رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، توضیحاتی را در این باره به رسانه ها داده است، که اتفاقاً بر انتقادات و شائبه ها افزوده است.

حداد عادل در همین باره به رسانه ها گفت:  در این مورد باید به نکاتی اشاره کنم. که در روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به این موضوع پرداخته شده است در فضای مجازی این گونه اعلام شده حضور نرجس سلیمانی در فهرست شورای ائتلاف پیشنهاد شورا بوده و انتقادات زیادی به صورت تند و تیز مطرح شده و برخی با تفسیرهایی که داشتند حرفهایی را مطرح کردند که جا دارد امروز واقعیت را بیان کنم.

وی ادامه داد: حقیقت این است که خانم نرجس سلیمانی خودشان مستقلا برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفتند و از تصمیم خانم سلیمانی اطلاعی نداشته ایم و از درخواستی از سمت ایشان برای ثبت نام اطلاعی نداشتیم همانطور که اعلام شد خانم سلیمانی به صورت مستقل  ثبت نام کردند و ما چند روز پیش از این مسئله مطلع شدیم.

وی تاکید کرد: درک خانم سلیمانی از پدرشان شهید سلیمانی و وصیت این شهید این بود که از ورود به فعالیتهای اجتماعی منع نشده است البته تفسیر خانواده ایشان متفاوت است و در واقع شورای ائتلاف دخالتی در تصمیم گیری وی نداشته است تصور ما این بوده اگر خانم سلیمانی به صورت منفرد شرکت کنند اطلاع رسانی خوبی صورت نگیرد و موفق نشوند و به این مسئله نیز واقف بودیم اگر به هر دلیلی خانم سلیمانی رای نیاورد دشمنان شهید سردار سلیمانی و رسانه های بیگانه در خارج  و حتی در داخل رأی نیاوردن دختر شهید سلیمانی را به گونه ای دیگر تفسیر کنند که در واقع مردم ایران از شهید سلیمانی فاصله کردند و با چنین احساسی شورای ائتلاف بنای خود را کمک به دختر شهید سلیمانی گذاشت و تصمیم گرفت که ظرفیت خود را در اختیار خانم سلیمانی قرار بدهد و ایشان در فهرست شورای ائتلاف قرار بگیرند.

حدادعادل تصریح کرد: با توجه به این که خانم سلیمانی در لیست ۸۴ نفره قرار نداشت و برهمین اساس مقرر شد شورای ائتلاف رای به این موضوع بدهد و برهمین اساس دو بار انتخابات در شورای ائتلاف انجام شد و در نهایت خانم سلیمانی در لیست شورای ائتلاف قرار گرفت. البته در بین دوستان نگرانی ها در این خصوص وجود داشت وسوء برداشتهای نیز انجام شد. حرف دوستان این بود شاید این اتفاق هجمه هایی به لیست شورای ائتلاف وارد کند که البته پیشنهاد اولم به خانم سلیمانی انصراف بود اما وی این مسئله را قبول نکرد و در نهایت با رای شورای ائتلاف ایشان در لیست قرار گرفتند ما با تمام وجود نام سلیمانی را در لیست قرار دادیم و مطمئن هستیم مردم نیز به این مسئله اهمیت می دهند.

حداد عادل همچنین افزوده است که خانم نرجس سلیمانی تحصیلات حقوق و علوم سیاسی دارند و به خدمات اجتماعی علاقمندند.

با تفاسیری که مورد اشاره قرار گرفت، به نظر می رسد بنا به دلایل زیر حضور خانم سلیمانی در انتخابات شورای شهر محل اشکال است و نباید به او رأی داد.

نخست اینکه ایشان همین حالا نیز که نامشان بر سر زبان ها افتاده نه به خاطر تحصیلات و یا علاقمندی ایشان به فعالیت های اجتماعی، بلکه به دلیل فرزند شهید سلیمانی است.

این یعنی ایشان را می توانیم در رده افرادی در جامعه تعریف کنیم که به واسطه جایگاه و مناصب پدر به شهرت رسیده و نامشان بر سر زبان ها افتاده است.

بر همین اساس و با توجه به اینکه پدر ایشان یک شخصیت ملی و یکی از مفاخر هویتی ماست و این جایگاه ارتباطی به اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد، به نظر می رسد نفس این حضور آن هم در قالب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نوعی به جایگاه عظیم پدر شهیدشان خدشه وارد خواهد کرد.

دوم اینکه شورای شهر تهران و شورای شهر با ده ها هزار میلیارد تومان بودجه، همواره حتی اگر اعضای شورا و کارکنانش افراد صالحی باشند، در معرض خطا و اتهام هایی است که در ادامه و در صورت پیروزی این انتقادات دامان دختر شهید سلیمانی را هم خواهد گرفت و با توجه عدم آشنایی جامعه با وی و سابقه ایشان، انتقاداتی را متوجه پدرشان خواهد کرد.

سوم اینکه شورای ائتلاف حتی اگر حداد عادل تکذیب کند، تلاش کرده تا با گنجاندن نام نرجس سلیمانی در لیست خود به نوعی کسب جایگاه و سبد رأی کند که این موضوع نیز امر پسندیده ای نیست.

چهارم اینکه بر اساس گفته های رئیس شورای ائتلاف نیز واضح و مبرهن است که نرجس سلیمانی بدون رعایت چارچوب و فیلترهای تعیین شده و صرفاً به واسطه جایگاه پدر در این لیست قرار گرفته که این موضوع نیز دلیل دیگری است تا حتی حامیان جریان اصولگرایی نام وی را به عنوان نامزد نهایی در برگه رأی خود ننویسند.

نکته دیگر که البته پاسخ سئوال این یادداشت نیست، آنکه هر چند انتظار می رود شهروندان دوستدار حاج قاسم نیز به وی برای حضور در انتخابات رأی ندهند، اما به هر صورت شکست ایشان در انتخابات به احتمال زیاد از سوی معاندین تفسیر به رأی خواهد شد و به عنوان نشانه ای از کاهش محبوبیت سردار دل ها به مردم و جامعه جهانی هر چند به اشتباه منعکس خواهد شد.

ناگفته نماند مهدی صیاد شیرازی- فرزند شهید صیاد شیرازی نیز در این انتخابات نامزد شورای شهر تهران شده است که با کمی تفاوت این نقد متوجه این بزرگوار نیز می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید