جیلی به دنبال خرید یک شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند

    کد خبر :881655

جیلی یکی از معروف‎ترین شرکت‎های تولید کننده خودرو در چین است که چند سالی است خودروهای آن در خیابان‎های ایران نیز دیده می‎شوند. اما شاید عجیب‎ترین خبر در مورد این برند، برنامه جدیدی است که مدیران آن در نظر گرفته و قصد دارند وارد تجارت گوشی‎های هوشمند هوشمند شوند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_جیلی یکی از شرکت‎های بزرگ خودروسازی در چین است که با داشتن مجموعه گسترده‎ای و امتیاز برندهایی مانند Lotus، Volvo و Plestar، حالا قصد دارد شانس خود را در بازار جدیدی نیز امتحان کند؛ بازاری که شاید کمتر کسی تصور ورود جیلی به آن را داشته است.

بنابر گزارشی که از منابع چینی منتشر شده، جیلی قصد دارد با خرید کمپانی Meizu، وارد حوزه گوشیهای هوشمند شود. اگر از علاقه‎مندان به دنیای فناوری و حوزه گوشی‎های هوشمند باشید حتماً با برند میزو آشنا هستید؛ شرکتی که نزدیک به 20 سال است در این حوزه فعالیت کرده ولی بنا به دلایل مختلف، چند سالی می‎شود که از دور رقابت با دیگر شرکت‎های بزرگ مانند شیائومی، ویوو، اپو و حتی هواوی، کنار رفته است.

آن‌طور که منابع چینی خبر داده‎اند، قرارداد دو شرکت به زودی نهایی شده و میزو به تصاحب کامل جیلی درمی‎آید. جیلی مدتی است که نگاهی ویژه به حوزه گوشی‎های هوشمند داشته و در این زمینه زیرمجموعه جدید خود موسوم به Xingji Times را نیز افتتاح نموده است. ظاهراً این شرکت برای حضور تخصصی در بازار نیز برنامه خاصی داشته و مدیریانی را از ZTE، شیائومی و اوپو به خدمت گرفته است.

 

 

در این خصوص آقای لی شیفو، رئیس هیئت مدیره Geely Holding Group نیز چندی پیش و در مصاحبه‎ای در خصوص اهمیت بازار و حوزه گوشی‎های هوشمند صحبت کرده بود و این نشان می‎دهد که برنامه‎های جیلی برای حضور در این بازار کاملاً جدی و مدون است.

طبق اعلام منبع خبر، جیلی در حال حاضر مبلغی نزدیک به 1.5 میلیارد دلار را در حوزه گوشی‎های هوشمند سرمایه‎گذاری کرده است که البته مشخص نیست که آیا همه این مبلغ مربوط به میزو می‎شود یا خیر.

ظاهراً جیلی مذاکراتی را نیز برای شروع شرکای تجاری جهت تولید گوشی‎های هوشمند خود آغاز کرده که در رأس آنها شرکت فاکسکان که تولیدکننده اصلی گوشی‎های آیفون اپل است دیده می‎‌شود. کل مجموعه تحقیق و توسعه شرکت نیز در داخل خاک چین قرار داشته و است با محصولاتی کاملاً چینی از این شرکت روبرو شویم.

در حال حاضر میزان فروش سالیان میزو کمتر از یک میلیون دستگاه است که افت فاحشی نسبت به آمار فروش 20 میلیون دستگاه در چند سال پیش را نشان می‎دهد. از دید کارشناسان عمده دلایل این نزول سیاست‎های بازاریابی ناکارآمد همراه با تولید محدود محصولاتی با دوربین‎های مجهز به ماژول‎های OIS بوده است.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که از همین حالا خبرهایی در مورد محصولات جدید شرکت پس از تصاحب توسط جیلی نیز منتشر شده است. ظاهراً قرار است سال 2023 اولین گوشی دوران جدید این شرکت تولید شود؛ محصولی که هنوز نمی‎دانیم تحت چه برندی و از چه گروه قیمتی در بازار حاضر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید