جیلی بزودی از سدان تمام الکتریکی خود رونمایی خواهد کرد

    کد خبر :969903

جیلی را به جرات باید یکی از خودروسازان بزرگ چین دانست که در سال‌های گذشته با خرید سهام ولوو مالک این شرکت سوئدی مطرح هم شناخته می‌شود. حال به تازگی این شرکت خبر از رونمایی یک سدان تمام الکتریکی برای سال 2023 داد.

بازتابابتدا باید بگوییم که گروه هلدینگ جیلی یک شرکت بزرگ چینی بوده که حوزه تجاری اصلی آن در صنعت خودرو است. در حال حاضر زیربرندهای این کمپانی برندهایی چون ولوو، پولستار، لینک اند کو، زیکر، رادار، پروتون، ژئومتری، لیوان، فاریزون، لوتوس و LEVC است.

سدان تمام الکتریکی

این خودروساز حتی در شرکت استون مارتین و اسمارت هم سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از سهام آنها را خریداری کرد. فروش کلی این گروه هلدینگ در سال 2022 به 2.3 میلیون دستگاه می‌رسد.

طبق تصاویر تیزری منتشر شده توسط این شرکت، مدل مورد اشاره دارای چراغ عقب پیوسته، چراغ‌های جلو تیز، رینگ‌های سه شاخ نورانی و برخی ویژگی‌ها دیگر دارد. البته تصاویر از آنجایی که تیزری هستند، طراحی کامل اتومبیل را نشان نمی‌دهند. اما باتوجه به تصاویر با خودرویی اسپرت و مدرن رو به رو هستیم. طبق اعلام منابع این خودرو سایزی بین دو خودرو BYD Seal و Zeekr 001 دارد. بنابراین طول سدان الکتریکی جدید 4900 میلی‌متر بوده و باید انتظار قیمت بالایی داشت.

سدان تمام الکتریکی

در مورد سدان جدید، گزارش شده است که مدل دارای پلتفرم SEA بوده، پلتفرمی که در خودروهای Zeekr، Smart، Jidu، Radar، Polestar و Lotus به کار گرفته می‌شود. اطلاعات بیشتری از خودرو مورد اشاره در دست نیست و سال جاری رونمایی خواهد شد. انتظار داریم در اواسط سال 2023 شاهد معرفی این سدان تمام الکتریکی مدرن باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید