جک دورسی از توییتر جدا می شود

    کد خبر :866049

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرده که جک دورسی مدیرعامل توییتر قصد دارد به زودی از سمت خود کناره‌گیری کند. توییتر تایید کرده که Parag Agrawal، مدیر ارشد فناوری این شبکه اجتماعی جایگزین دورسی می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_جک دورسی در حالی تصمیم به کناره‌گیری از توییتر گرفته است که در سال ۲۰۰۶ این شرکت را بنا نهاده بود و آن را به یک رسانه اجتماعی بزرگ تبدیل کرد. دورسی از سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیرعامل این شبکه اجتماعی محبوب فعالیت می‌کند و با وجود برخی حاشیه‌ها و مشکلات، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.

توییتر طی چند سال گذشته به طور مرتب قابلیت‌های جدیدی را ارائه داده که برخی از آنها با استقبال کاربران روبرو نشده‌اند ولی در هر صورت نشان می‌دهند که این شرکت به دنبال ایده‌های جدید و نوآورانه است.

توییتر تنها جایی نیست که دورسی در آن سمت مدیرعاملی را برعهده دارد. او مدیر عامل شرکت پرداختی Square نیز هست. به همین دلیل هیئت مدیره این شرکت در ابتدا نمی‌خواستند جک دورسی را به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب کنند. اما دورسی بعد از چندین ماه فعالیت به‌عنوان مدیرعامل موقت توییتر در نهایت توانست به این سمت برسد.

پیش از این هم در سال ۲۰۲۰ میلادی برخی از سهام‌داران بابت عملکرد جک‌ دورسی‌ و رشد ضعیف این شرکت خواستار استعفای وی بودند که این امر با مقاومت دورسی روبرو شد. اما با ترک توییتر دورسی همچنان به عنوان مدیرعامل Square به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

پس از انتشار این خبر سهام شرکت توییتر یازده درصد رشد پیدا کرده است اما پس از آن معاملات این سهام توسط NYSE به حالت تعلیق درآمده است. سهام شرکت Square نیز یک درصد افزایش یافته است.

تلاش‌های جک دورسی در توسعه پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت و استفاده از این رمزارز در پرداخت انعام در توییتر، از اقدامات تاثیرگذار وی در ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

در آغاز سال جاری میلادی دورسی اعلام کرد که مایل است از سمت خود در شرکت‌های تحت مدیرعاملی خویش کنار برود تا تمرکز خود را به صورت کامل روی بیت کوین بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید