جوزف بورل: بار دیگر با امیرعبداللهیان صحبت کردم؛ احتمال بازگشت به برجام کاهش یافته است

    کد خبر :915260

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر خارجه ایران گفت که احتمال بازگشت به برجام و رسیدن به توافق کاهش یافته است.

وی در این توییت نوشت:

«بار دیگر با امیرعبداللهیان صحبت کردم. احتمال رسیدن به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است.

اما ما هنوز می‌توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم. من به عنوان هماهنگ کننده، در هر زمان آماده‌ام تا راه‌حل برای آخرین مسائل باقی مانده را تسهیل کنم.»

توییت جوزف بورل

عصر دیروز وب سایت وزارت امور خارجه با انتشار جزئیاتی نوشت: دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم و همچنین سایر موضوعات در روابط ایران و اتحادیه اروپا گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار، اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری بر خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده خواند که موجب سخت تر و پیچیده تر شدن روند مذاکرات خواهد شد.

دکترامیرعبداللهیان با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی هشدار داد، هر گونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس ، بی تردید با واکنش متناسب ، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن قدردانی از تلاش های جوزف بورل ، بار دیگر بر آمادگی و اراده ایران برای ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات در مسیری واقع بینانه و مورد توافق تاکید کرد.

دکترامیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی که خود مجرم اصلی فعالیت های غیرقانونی هسته ای در جهان است، سفر گروسی مدیرکل آژانس به تل آویو در آستانه نشست شورای حکام را در تعارض با رعایت اصل بی‌طرفی و جایگاه فنی و حرفه ای آژانس خواند.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی با انتقاد از برخی تلاش ها جهت شکست مذاکرات، بر تسریع در به نتیجه رسیدن مذاکرات و حصول توافق تاکید کرد.

بورل بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها برای فاصله گرفتن از فضای منفی کنونی در آژانس و تمرکز بر ادامه مذاکرات برای بازگشت همه طرفها به تعهدات برجامی تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید