جوزف بورل بازداشت شهروند سوئدی در ایران را تایید کرد

    کد خبر :1019514
جوزف بورل شهروند سوئدی ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تائید کرد: شهروند سوئدی بازداشت شده در ایران دیپلمات این اتحادیه است.

جوزپ بورل گفت: یوهان فلودرسو دیپلمات سوئدی که برای اتحادیه اروپا کار می‌کرده در ایران زندانی است. این اتحادیه روز دوشنبه از تائید هویت او و اینکه آیا کارمند این اتحادیه بوده یا خیر، خودداری کرده بود.

نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی نوشته بود یوهان فلودروس کارمند اتحادیه اروپا و شهروند سوئد بیش از 500 روز است که در ایران در بازداشت شده است. ایران گفته این فرد را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده است. فلودروس 33 ساله است.

فلودروس که برای سرویس اقدام خارجی اروپا کار می کند، در آوریل 2022 در حالی که از تعطیلات به خانه می رفت، در فرودگاه تهران بازداشت شد. فلودروس چندین سمت در اتحادیه اروپا داشته است. او به عنوان دستیار یلوا یوهانسون کمیسر اروپایی برای مهاجرت خدمت کرده است.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد در بیانیه‌ای به پولیتیکو گفت: «دولت به شدت روی این پرونده کار کرده – و دارد کار می‌کند.»

بورل در حاشیه نشست وزرای توسعه اتحادیه اروپا گفت: «می‌خواهم تاکید کنم که من شخصاً، تمام تیمم، در همه سطوح، در هماهنگی نزدیک با مقامات سوئدی و خانواده‌اش، مقامات ایرانی را برای آزادی او تحت فشار قرار داده‌ایم.»

به گزارش شفقنا به نقل از پولیتیکو؛ وی افزود: موضوع زندانی شدن وی بارها با مقامات ایرانی مطرح شده است. هر بار که ما دیدارهای دیپلماتیک در همه سطوح داشتیم، موضوع را روی میز گذاشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید