جوادپور: به کشتی کرونایی اجازه پهلوگیری داده نشد

    کد خبر :811883

در روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این‌که کرونای هندی از طریق استان‌های جنوبی وارد کشور شده است و کشتی پانامایی در بندر امام خمینی (ره) با وجود مثبت شدن تست خدمه آن اجازه پهلوگیری دریافت کردند.

چنگیر جوادپور – مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی – ضمن تکذیب این شایعه و خبر ورود کرونای برزیلی از طریق کشتی پانامایی مذکور اظهار کرد: یک فروند کشتی پانامایی از مبدا آلمان وارد لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) شد که بار آن جو بود و ۲۵ خدمه هندی داشت. ماموران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق معمول و قبل از ورود کشتی به بندر از خدمه آن تست کرونا گرفتند که تست چهار نفر آنها مثبت شد.

وی ادامه داد: براین اساس این کشتی در لنگرگاه خورموسی متوقف و اجازه پهلوگیری به آن داده نشده است. البته تا این لحظه برزیلی بودن یا نوع ویروس کرونای این چهار خدمه تایید نشده و احتمالا تا پس فردا این مساله مشخص می‌شود، بنابراین تا اعلام نتیجه کشتی پانامایی مذکور اجازه پهلوگیری ندارد و باید تا پایان زمان قرنطینه در این وضعیت بمانند.

در حال حاضر و با وجود گذشت چهار روز از انتشار این خبر سرنوشت کشتی پانامایی مشخص نیست و باید دید چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد و مالک و خدمه این کشتی برای تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی (ره) چه پروتکل‌هایی را باید مدنظر داشته باشند.

البته پیش از این نیز حسین عباس نژاد- مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- گفته بود که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون همه دستورالعمل‌های اعلام شده برای مقابله با ویروس کرونا اجرا و پروتکل‌های سختگیرانه‌تری برای کشورهای پرخطر در نظر گرفته شده‌اند که یکی از آنها عدم اجازه خروج از کشتی به خدمه کشورهای پرخطر است.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید