جنرال موتورز هنوز موفق به ساخت هامر برقی نشده است

  • خودرو
  • شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ۱۵:۳۰
    کد خبر :756123

مدتی قبل جنرال موتورز از وانت برقی هامر رونمایی کرد؛ اما گفته می‌شود این خودروساز هنوز موفق به ساخت مدل تولیدی نشده است و مدل نهایی در آینده نزدیک ساخته خواهد شد.

جنرال موتورز رونمایی از خودروی الکتریکی جی‌ام‌سی هامر (GMC Hummer) را برای ماه مه پیش‌بینی کرده بود. بااین‌حال مانند بسیاری دیگر از رویدادها، رونمایی از هامر برقی به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ماه‌ها به تأخیر افتاد. وقتی این هفته سرانجام مراسم رونمایی از این خودرو برگزار شد، درواقع اصلاً اتفاق مهمی نبود و هیچ وانت برقی واقعی وجود نداشت.

پیش از این نشریه insideevs در خبری به رونمایی از مدل برقی هامر پرداخته بود؛ اما ظاهراً اشتباهی در نقل خبر رخ داده است. اکنون گفته می‌شود جنرال موتورز نمونه اولیه هامر برقی را دراختیار دارد؛ اما کاملا کاربردی نیست. جنرال موتورز به‌زودی بیانیه مربوطه را منتشر خواهد کرد. امیدواریم جنرال موتورز در آینده نزدیک به ابهام‌ها درباره وانت برقی جدید خود پاسخ دهد.

در مراسمی که برای معرفی این خودرو برگزار شد، نه پخش زنده وجود داشت، نه وانت برقی روی صحنه آمد، نه هیچ سخنرانی صحبت کرد؛ در حقیقت هیچ‌کدام از این کارها انجام نشد. در عوض جنرال موتورز ویدیویی ۶ دقیقه‌ای از هامر برقی در حال حرکت روی سطحی ناهموار پخش کرد. ویدئو به پایان رسید و خیلی از بینندگان مدت زیادی منتظر ماندند و سپس با تعجب از خود پرسیدند: این بود؟

بله؛ تمام چیزی که جنرال موتورز داشت، همین بود. معلوم شد جنرال موتورز هنوز نمونه تولیدی از وانت برقی هامر دراختیار ندارد. این یک خودروی نمایشی و همچنین پلتفرم باتری است؛ اما تا آنجا که به خودروی تولیدی مربوط می‌شود، هنوز وجود خارجی ندارد. به خاطر داشته باشید، جنرال موتورز می‌گوید این خودروی الکتریکی طی یک ‌سال آینده تولید خواهد شد. در همین حال آل اوپنهایزر (مهندس ارشد جنرال موتورز) اعتراف کرد:

جالب اینجا است که هنوز مدل تولیدی خودرو را نداریم. همین الان که صحبت می‌کنم، ما در حال ساخت اولین مدل آزمایشی خود هستیم. خودرویی که در فیلم مشاهده می‌کنید، مدل نمایشی ما است.

ممکن است این خبر برای برخی از افراد تکان‌دهنده باشد؛ اما در شرایط کنونی اصلا عجیب نیست. استارتاپ‌ها و خودروسازان درواقع وسایل نقلیه آینده را به نمایش می‌گذارند بدون اینکه درواقع خودرویی تولید کرده باشند. جنرال موتورز ‌اکنون در حال همکاری برای ساخت وانت برقی نیکولا بجر (Badger) است که رسماً در قالب چند رندر گرافیکی رونمایی شد.

بسته به نوع نگاه افراد، این خودرو تفاوتی با خودروهای مفهومی عرضه‌شده در نمایشگاه‌های خودرو ندارد. چنین محصولاتی برای این به نمایش گذاشته می‌شوند تا مردم جذب آن‌ها شوند؛ اما به‌طور معمول این خودروها کار نمی‌کنند و روشن نمی‌شوند. بااین‌حال ما می‌توانیم استدلال کنیم که این نمونه بسیار متفاوت است؛ زیرا شرکت‌ها اغلب مشخصات خودروهای آینده خود را اعلام و امکانات آن‌ها را مشخص می‌کنند و با آن‌ها مانند خودروهای تولیدی رفتار می‌کنند؛ درحالی‌که هنوز نمونه‌ای در دست ندارند.

جنرال موتورز می‌گوید اکنون فناوری باتری و پلتفرم وانت برقی هامر کاملا آماده است؛ بنابراین تمام مشکلات به آماده کردن بدنه و سایر بخش‌های این خودروی الکتریکی مربوط می‌شود. البته ساخت خودرو به همین سادگی نیست و هامر برقی بدون شک باید مراحل مختلفی پشت سر بگذارد. برخی از افراد واقعاً به چنین مواردی توجه نمی‌کنند و می‌گویند درواقع هنوز جی‌ام‌سی هامر برقی وجود ندارد. بااین‌حال نسخه نمایشی تصویر جالبی از آینده ترسیم می‌کند. اگر شرکت‌های نوپا و خودروساز بتوانند پلتفرم کاری مشخصی بسازند و سپس چند خودروی جدید را در مدت‌زمان کوتاهی طبق آن پلتفرم عرضه کنند، این جهش جدیدی برای دنیای خودرو خواهد بود.

در فاصله یک ‌سال تا تولید هامر برقی، باید منتظر بمانیم تا جنرال موتورز کارهای نهایی را روی این خودرو انجام دهد و محصولی شایسته نام هامر به دنیا عرضه کند.

زومیت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید