آغاز عرضه خودروی برقی جنرال موتورز

    کد خبر :897602
آغاز عرضه خودروی برقی جنرال موتورز

مارک رویس، رئیس شرکت جنرال موتورز گفت که این خودروساز با وجود تشدید خطرات زنجیره تامین جهانی، به چشم‌انداز سال ۲۰۲۲ و برنامه‌هایش برای تسریع راه‌اندازی یک خودروی الکتریکی جدید کادیلاک، اطمینان دارد.

مارک رویس در یک کنفرانس تلفنی اظهار کرد که خطرات ژئوپلیتیکی که جنگ در اوکراین برای زنجیره‌های تامین خودرو ایجاد می‌کند واقعی است اما جنرال موتورز فشار را مدیریت می‌کند و برنامه‌های خود را برای سرعت بخشیدن به عرضه خودروهای الکتریکی جدید مانند کادیلاک لیریک ادامه می‌دهد.

رویس گفت: جنرال موتورز چشم‌انداز مالی سال ۲۰۲۲ خود را تغییر نداده است که به دنبال سود عملیاتی رکورد ۱۴.۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ بود. برخی از خودروسازان رقیب، قیمت خودروهای برقی خود را افزایش یا هشدار داده‌اند که پیش‌بینی‌های مالی سال ۲۰۲۲ به دلیل افزایش قیمت نفت و افزایش قیمت موادی مانند آلومینیوم، نئون و نیکل که تحت تحریم‌های غرب علیه روسیه قرار گرفته اند، در خطر است.

جنرال موتورز به طور رسمی تولید خودروی برقی کادیلاک لیریک خود را در کارخانه اسپرینگ هیل آغاز کرد. لیریک یک خودروی کاربردی جمع‌وجور است که با تسلا مدل Y، پرفروش‌ترین خودرو در خط تولید پیشرو در بازار خودروهای برقی شرکت تسلا رقابت خواهد کرد.

رویس گفت: کارخانه اسپرینگ هیل قطعات و مواد مورد نیاز برای افزایش تولید لیریک را در اختیار خواهد داشت و می‌تواند سالانه ۲۰۰ هزار لیریک تولید کند. تقاضا برای خودروهای برقی در سال گذشته، جنرال موتورز را به سرعت بخشیدن برنامه‌های خود برای ساخت خودروهای الکتریکی در حجم بالا سوق داده است.

به گزارش ایسنا، جنرال موتورز در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد ۴۰۰ هزار خودروی الکتریکی در سال جاری و سال آینده تولید کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید