جلوگیری از عود سرطان سینه با سویا، آجیل و لوبیا

    کد خبر :1047739
سرطان سینه سویا آجیل لوبیا

زنانی که از سرطان سینه جان سالم به در برده‌اند با سویا، آجیل، لوبیا و غلات کامل احتمال عود مجدد بیماری شان را کاهش می دهند.

به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز مریلند، مصرف بیشتر ترکیبات سویا به نام ایزوفلاون ها به ویژه با احتمال بازگشت سرطان مرتبط است.

این یافته‌ها هنوز نمی‌تواند دوزهای ایده آل ایزوفلاون ها یا سایر مواد مغذی را که به نظر می‌رسد مانع از عود بیماری می‌شوند را تعیین کند، بنابراین تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

محققان این مطالعه، به بررسی داده‌های ۲۲ مطالعه عمده که بر روی دانه‌های سویا، لیگنان‌ها (ترکیبات موجود در انواع گیاهان مانند دانه‌ها و آجیل‌ها)، سبزیجات چلیپایی (مانند کلم، کلم بروکلی و گل کلم) و چای سبز متمرکز بودند، پرداختند.

آنها همچنین به تأثیر مواد مغذی گیاهی که در این غذاها یافت می‌شوند، پرداختند.

دکتر «چانینگ پالر»، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «ما دریافتیم مصرف زیاد ایزوفلاون های سویا با کاهش ۲۶ درصدی عود سرطان سینه مرتبط است.»

به گفته نویسندگان، بیشترین فایده از مصرف روزانه ۶۰ میلی گرم به دست می‌آید که معادل دو یا دو فنجان شیر سویا یا نصف فنجان سویای پخته شده است.

با این حال، فایده ایزوفلاون های سویا در پیشگیری از مرگ ناشی از سرطان سینه کمتر بود- تنها حدود ۱۲ درصد کاهش یافت. این مزیت زمانی بالاتر بود که زنان حدود یک یا دو وعده از محصولات سویا را در روز مصرف می‌کردند.

تیم پالر همچنین لیگنان‌هایی را که در گیاهان بی‌شماری مانند دانه‌ها، مغزها، حبوبات، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند، بررسی کردند. دانه کتان، بادام هندی، کلم بروکلی و کلم بروکسل حاوی غلظت بالایی از لیگنان هستند.

به گزارش مهر، این مطالعه نشان داد که سطوح بالای انترولاکتون به نظر می‌رسد احتمال مرگ ناشی از سرطان سینه را تا ۲۸٪ کاهش می‌دهد، و احتمال مرگ زودهنگام به هر علتی را تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.

یافته‌های مربوط به لیگنان و سویا به اندازه‌ای قوی است که به بازماندگان سرطان سینه توصیه می‌شود از آنها در هر رژیم غذایی استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید