جلسه مدیریت شرایط اضطرار در پایتخت

    کد خبر :1018214
جلسه مدیریت بحران تهران

 دومین جلسه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد وغبار، ظهر امروز (۷ شهریور) در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران  برگزار شد. با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار و بر اساس صدور هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر خیزش گردو غبار و نفوذ توده گرد وخاک در روزهای ۷ و ۸ شهریور، جلسه مذکور تشکیل و پس از بحث و بررسی، موارد زیر برای اجرا در کلیه شهرستان‌های استان تهران به جز فیروز کوه و دماوند به تصویب رسید.

بر اساس تصمیمات این نشست مقرر شد با توجه به اینکه بر اساس اعلام هواشناسی استان، از بعد از ظهر روز سه شنبه (۷ شهریور) تا صبح پنجشنبه ( ۹ شهریور) احتمال وزش باد شدید و ورود گرد و غبار از استان های همجوار به استان تهران وجود دارد که منجر به  کاهش کیفیت هوا می‌شود، کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه باید نسبت به انجام وظایف و تکالیف پیش‌بینی شده در شیوه‌نامه مدیریت گرد و غبار اقدام کنند.

بنا بر مصوبات این نشست، فعالیت کلیه معادن شن وماسه طی بازه زمانی ذکر شده ممنوع خواهد بود همچنین کلیه فعالیت‌های ساختمانی و راهسازی که منجر به آلودگی هوا می‌شود، در بازه زمانی یاد شده ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران مقرر شد کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه پس از سه روز نسبت به ارسال گزارش اقدامات به همراه مستندات بر اساس کاربرگ‌های تدوین شده در شیوه‌نامه فوق الذکر به اداره کل مدیریت بحران استانداری و دبیرخانه اداره کل حفاظت محیط زیست اقدام کنند.

کلیه مصوبات از بعد از ظهر روز سه شنبه تا صبح پنجشنبه  لازم الاجرا خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید