جلسه علیرضا دبیر و رئیس فدراسیون جهانی

  • ورزشی
  • جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵
    کد خبر :879237
جلسه علیرضا دبیر و رئیس فدراسیون جهانی

رئیس فدراسیون کشتی ایران با رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و ضمن گفت‌وگو درباره موضوعات مختلف، درخواست میزبانی ایران از جام‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی را ارائه داد.

در این دیدار که بیش از سه ساعت به طول انجامید، رئیس فدراسیون کشتی ایران پس از تبریک به لالوویچ برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس اتحادیه جهانی کشتی، ابتدا گزارش کاملی از وضعیت کشتی ایران، ساخت و سازهای انجام شده و تجهیز کمپ تیم‌های ملی به امکانات روز دنیا، عملکرد انستیتو کشتی، ساماندهی به امور مربیان و داوران، برگزاری تمرینات و مسابقات کشتی طبق برنامه‌ریزی و همچنین برگزاری لیگ کشتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: پس از افتخارآفرینی کشتی‌گیران ایران در بازی‌های المپیک و به‌ویژه رقابت‌های جهانی نروژ، شور و نشاط خاصی در بین جامعه، به خصوص نوجوانان و جوانان ایران به وجود آمده و ورودی کشتی‌گیران در کشتی آزاد و فرنگی در باشگاه‌ها بیشتر شده است.

دبیر همچنین از برنامه فدراسیون کشتی، برای توسعه کشتی در دنیا خبر داد و تصریح کرد: آمادگی این را داریم که مربیان خود را به کشورهای دنیا به خصوص کشورهای کمترتوسعه‌یافته در کشتی اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: با توجه به ظرفیت ۲۰۰ نفری کمپ تیم‌های ملی کشتی و دو خانه کشتی مجهز، می‌توانیم میزبان تیم‌های خارجی برای برگزاری اردوهای مشترک ورزشی به منظور توسعه کشتی در دنیا باشیم.

وی همچنین رایزنی‌هایی را برای حضور نماینده ایران در انتخابات ۲۰۲۲ هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی انجام داد و اظهار کرد: با توجه به جایگاه کشتی ایران که جزو سه قدرت برتر کشتی آزاد و فرنگی دنیا محسوب می‌شود، انتظار داریم که در اتحادیه جهانی کشتی نیز دارای جایگاه و کرسی‌های مختلف باشیم و حضور نمایندگان ایران در کمیته فنی و کمیسیون داوران اتحادیه جهانی یکی از اهداف ما است.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین در مورد قوانین کشتی دنیا و تغییرات احتمالی آن بحث و تبادل نظر شد و در مورد موضوعاتی از جمله وزن‌کشی در صبح روز دوم مسابقات رایزنی‌هایی انجام گرفت.

علیرضا دبیر همچنین پیشنهاد میزبانی ایران از جام‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی را به رئیس اتحادیه جهانی داد.

به گزارش همشهری آنلاین، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه ایران در کشتی جهان خاطرنشان کرد: ایران یکی از ظرفیت‌های مهم کشتی آزاد و فرنگی در جهان محسوب می‌شود که علاقه‌مندان زیادی را در دل خود جای داده و ما ضمن احترام به این جایگاه، می‌خواهیم که کشتی ایران مشارکت بیشتری را در کشتی دنیا داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید