جراحی اسلیو معده برای بیماران مسن

    کد خبر :902869

چاقی تأثیر بسیار مضری بر سلامتی و کیفیت زندگی ما دارد. جراحی اسلیو معده یک انتخاب رایج برای افرادی است که در کاهش یا حفظ وزن خود مشکل دارند.امروزه جراحی اسلیو معده یکی از جراحی های پرطرفدار برای بسیاری از افراد است اما آیا این جراحی برای افراد مسن بالای 65 سال نیز انجام می شود؟ آیا جراحی اسلیو معده برای افراد مسن ایمن است؟

در این مقاله آموزنده، تیم ما به این موضوع می پردازد و خطرات و مزایای جراحی کاهش وزن را برای افراد مسن بررسی می کند.

اسلیو معده چیست؟

پیش از آن که بدانیم جراحی اسلیو معده برای سالمندان مناسب است یا نه، بهتر است ابتدا به طور مختصر با این نوع جراحی آشنا شویم.

جراحی اسلیو معده یک روش کمتر تهاجمی نسبت به جراحی بای پس معده است. در جراحی اسلیو معده، جراح ابتدا برش ‌های کوچکی را در شکم بیمار ایجاد می ‌کند. سپس قسمتی از معده را با کمک ابزار لاپاراسکوپی برش می دهد. بخش باقی مانده معده که شبیه لوله یا آستین است، بسیار کوچک بوده و بنابراین مصرف غذا را در فرد، محدود می کند.

جراحی اسلیو معده یا بای پس معده: کدام یک برای بیماران مسن بهتر است؟

برای افراد مسن تر، جراحی اسلیو معده نسبت به جراحی بای پس معده ایمن تر بوده و اغلب جراحان به بیماران مسن تر، جراحی اسلیو معده را پیشنهاد می دهند. همچنین جراحی اسلیو معده در مقایسه با جراحی گاستریک باندینگ ( حلقه گذاری معده) موثرتر بوده و عوارض جانبی و عوارض بعد از عمل کمتری نیز برای بیمار دارد.

به طور کلی جراحی اسلیو معده برای افرادی که BMI آن ها حداقل 40 می باشد، توصیه می شود. به عبارت دیگر، در شرایطی که شما حداقل 40 کیلو بالاتر از وزن هدف خود باشید، جراحی اسلیو معده به شما توصیه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاهش وزن به روش ایمن و سریع متناسب با BMI  یا توده بدنی خودتان، می توانید با ما در کلینیک دکتر عصاره تماس بگیرید.

مطالعات علمی در مورد جراحی اسلیو معده چه می گویند؟

در سال 2011، یک مطالعه تحقیقاتی در مورد جراحی چاقی در افراد مسن منتشر شد. کارشناسان در این مطالعه، داده ‌های بیش از 48 هزار بزرگسال را که طی سال‌ های 2005 تا 2009 تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. همگی این افراد دارای شاخص توده بدنی حداقل 35 بودند.

داده‌های این مطالعه علمی نشان داد که افراد مسن بالای 65 سال نسبت به بیماران جوان تر، در معرض خطر بالاتری برای جراحی کاهش وزن نیستند. تنها تفاوت موجود بین جوانان و افراد مسن تر در این مطالعه علمی، نیازمندی بیماران بالای 65 سال به بستری طولانی تر بود.

درواقع افراد مسن تری که جراحی اسلیو معده را برای کاهش وزن خود انتخاب می کنند، ریسک عمل بالاتری نسبت به جوانان ندارند و تنها دوران نقاهت آن ها در بیمارستان، کمی طولانی تر خواهد بود.

فواید اسلیو معده برای بیماران مسن

برخلاف تصور عموم، جراحی کاهش وزن برای بیماران مسن تر مزایای متعددی نیز به همراه دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

♦ بهبود سلامت جسمانی مهم ترین ویژگی انجام این جراحی برای افراد مسن است.

♦ بهبود کیفیت زندگی که به دنبال بهبود سلامت جسمانی خواهد بود، از دیگر مزایای این جراحی است.

جراحی چاقی اسلیو معده به بیماران کمک می کند تا از چیزهایی لذت ببرند که قبلاً نمی توانستند از آنها لذت ببرند. تصور کنید افراد مسنی که به دلیل وزن زیاد قبلا نمی توانستند به درستی راه بروند یا روی پاهای خود بایستند، پس از جراحی کاهش وزن اسلیو معده می توانند به راحتی و بدون استرس فعالیت های روزمره خود را انجام دهند.

همچنین به یاد داشته باشید که افزایش وزنی که به مرور زمان باعث ایجاد بیماری های مختلف همچون زانودرد، کمردرد، مشکلات قلبی عروقی و … در افراد مسن می شود، با درمان جراحی لاغری، بهبود یافته و درنتیجه از بروز دیگر بیماری ها و یا تشدید آن ها جلوگیری خواهد کرد.

جراحی اسیلو معده چه خطراتی به دنبال دارد؟

مانند هر عمل جراحی دیگری که با خطراتی همراه است، در جراحی اسلیو معده نیز احتمال بروز خطراتی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

♦ عفونت

♦ خونریزی های بیش از حد

♦ لخته شدن خون

♦ واکنش های نامطلوب به بیهوشی

♦ مشکلات تنفسی

♦ نشت معده

اما همانطور که در بالا توضیح داده شد، بیماران مسن تر خطر بیشتری برای بروز این عوارض ندارند.

جراحی اسلیو معده سالمندان

اگر به عنوان یک سالمند، چاقی باعث به وجود آمدن بسیاری از بیماری ها در شما شده است و به دلیل وجود بیماری های مختلف، نمی توانید با ورزش و رژیم غذایی، وزن کم کنید؛ جراحی اسلیو معده گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. ما در این مقاله تلاش کردیم تا تمام ابعاد جراحی اسلیو معده را به روشنی برای شما بیان کنیم تا بتوانید تصمیم گیری آسان تری داشته باشید.

کلینیک دکتر عصاره با 12 سال سابقه فعالیت در زمینه انواع جراحی های لاپاراسکوپی پیشرفته، می تواند گزینه مناسبی برای درمان شما باشد. پس چنانچه قصد تغییر و بهبود کیفیت زندگی تان را دارید و می خواهید به سرعت و به صورت کاملا علمی و ایمن، وزن خود را کاهش داده و سلامتی را برای خود به ارمغان آورید، همین حالا با مشاورین ما در کلینیک دکتر عصاره تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را جهت دریافت مشاوره انجام دهید.

کلینیک دکتر عصاره

دکتر آرمان عصاره با سابقه 12 سال جراحی موفق در حوزه لاپاراسکوپی پیشرفته می تواند جراحی اسلیو معده را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد.

در کلینیک دکتر آرمان عصاره متخصص جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته ( پلاستیک و زیبایی ) انواع جراحی های ابدومینوپلاستی، بای پس معده، اسلیو معده، جراحی های دستگاه گوارش، جراحی های ناحیه مقعد، جراحی سینه، جراحی تیروئید و … انجام می شود. بنابراین چنانچه هنوز هم در انتخاب بهترین روش جراحی لاغری برای خودتان شک دارید، می توانید همین حالا جهت مشاوره و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید