جذاب ترین خودروهای تولید محدود تاریخ

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۳۳
    کد خبر :141955

فهرست خودروهای پرقدرت یا گران‌قیمت همیشه جذابیت خاصی داشته است؛ اما در این مقاله، ۲۰ خودروی جذاب و تولید محدود تاریخ را بررسی می‌کنیم.

به گزارش زومیت خودروهای تولید محدود همیشه بخش مهمی از صنعت خودروسازی را تشکیل داده‌اند؛ نه به‌خاطر عملکرد و قیمت‌ بسیار بالا، بلکه برای نشان دادن اوج هنر و زیبایی این صنعت. بعضی از این خودروها حتی اگر توان خرید آن‌ها را داشته باشیم، بهق‌دری انحصاری هستند که امکان فروش آن‌ها وجود ندارد.

در ادامه فهرستی از ۲۰ خودروی جذاب تولید محدود را آماده کرده‌ایم که رانندگی با هر کدام از آن‌ها، آرزوی بسیاری از عاشقان دنیای خودرو است.
۱- آپولو اینتنسا اموزیونه

گامپرت آپولو (Gumpert Apollo) یکی از متفاوت‌ترین سوپراسپرت‌های بازار بود. پس از عرضه‌ی این مدل، این برند به شرکت مستقل Apollo Automobil تکامل یافت. اولین محصول این شرکت، ابرخودروی اینتنسا اموزیونه (Intensa Emozione) و به اختصار IE است که به تازگی معرفی شده است. این هایپرکار با استفاده از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۳ لیتری تنفس طبیعی، ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. از این ابرخودروی پرقدرت که شباهت زیادی هم با بت‌موبیل دارد، فقط ۱۰ دستگاه تولید خواهد شد.

۲- فراری لافراری آپرتا

اگر تابه‌حال فکر می‌کردید که لافراری، ابرخودروی تولید محدود است؛ باید نسخه‌ی بدون سقف آن، لافراری آپرتا (Aperta) را ببینید. این مدل از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۳ لیتری مدل کوپه استفاده می‌کند ولی تفاوت بزرگ این دو مدل در تعداد دستگاه‌های تولیدی است؛ فقط ۲۰۰ دستگاه از مدل روباز لافراری فروخته شده است. تمام ظرفیت تولید این مدل ۲۱۰ دستگاه است؛ ۹ دستگاه از لافراری روباز در جشن ۷۰ سالگی فراری فروخته شدند.

۳- استون مارتین والکری

ابرخودروی آینده‌ی استون مارتین والکری (Valkyrie)، حاصل همکاری نزدیک تیم مهندسی استون مارتین و ردبول است؛ طرح آیرودینامیک منحصربه‌فرد، وزن پایین و قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری، والکری را به یکی از جذاب‌ترین هایپرکارهای آینده تبدیل کرده است. از مدل والکری فقط ۱۵۰ دستگاه برای تردد جاده‌ای تولید خواهد شد.

۴- بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون زمانی با حداکثر سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی دنیا بود. البته در مورد ظاهر آن نظرها متفاوت است؛ ولی ویرون در نسخه‌ی سوپر اسپرت با داشتن ۱۱۸۳ اسب بخار قدرت، توجهی به ظاهر ندارد. ۴۵۰ دستگاه از بوگاتی ویرون به فروش رفته است.

۵- بوگاتی شیرون

بوگاتی ویرون ابرخودروی سریعی است؛ اما برادر کوچک‌ترش شیرون با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار، از ویرون هم سریع‌تر است. شیرون با داشتن قدرت زیاد و فناوری‌های مدرن، یکی از جذاب‌ترین ابرخودروهای بازار فعلی است. ظرفیت تولید شیرون ۵۰۰ دستگاه اعلام شده است.

۶- پاگانی هوایرا

پاگانی هویرا یکی از خواستنی‌ترین ابرخودروهای ایتالیایی است که شاید به اندازه‌ی مدل زوندا محبوب نباشد؛ ولی مدل روباز آن با قدرت ۷۵۴ اسب بخار با محدودیت تولید ۱۰۰ دستگاه، یکی از انحصاری‌ترین هایپرکارهای موجود است.

۷- جگوار C-X75

فقط پنج دستگاه از جگوار C-X75 ساخته شده است که البته تمام آن‌ها نسخه‌ی پروتوتایپ هستند. این ابرخودروی مفهومی که با همکاری تیم مهندسی جگوار و تیم فرمول یک ویلیامز ساخته شده است، به دلیل رکورد اقتصادی به مرحله‌ی تولید نرسید. جگوار C-X75 در بیست و چهارمین فیلم از مجموعه‌ی جیمز باند استفاده شد.

۸- مک‌لارن P1 GTR

اگر از ابرخودروی مک‌لارن P1 ناامید شده‌اید (که البته عجیب بنظر می‌رسد!)، نظرتان در مورد نسخه‌ی مخصوص پیست آن چیست؟ فقط ۵۸ دستگاه از این هایپرکار زیبا تولید شده است.

۹- فراری انزو

یکی از خاص‌ترین مدل‌های فراری که در کنار مدل F50 قرار می‌گیرد، مدل انزو (Enzo) است. از این مدل ۴۴۹ دستگاه به فروش رفته است. یک دستگاه از این تعداد به پاپ اهدا شد که در جریان یک همایش مزایده، به نفع خیریه به فروش رفت.

۱۰- ایگل E تایپ

شرکت ایگل (Eagle) که به‌منظور بازسازی مدل کلاسیک جگوار E-Type تأسیس شد با اضافه کردن فناوری مدرن به یکی از جذاب‌ترین خودروهای تاریخ، محصول ویژه‌ای عرضه می‌کند.

۱۱- سینگر

شرکت سینگر (Singer) نیز مانند ایگل عمل می‌کند؛ با این تفاوت که تمرکز این شرکت بر بازآفرینی مدل‌های 911 پورشه است.

۱۲- مارکوس TSO

به احتمال خیلی زیاد، تابه‌حال حتی نام این برند را نشنیده‌اید؛ ولی کافی است بدانید که Marcos TSO، یک کوپه‌ی اسپرت زیبای بریتانیایی با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل بود. شرکت مهندسی مارکوس در سال ۲۰۰۷ منحل شد و تعداد بسیار کمی از مدل TSO به فروش رفت.

۱۳- بریستول فایتر

شرکت بریتانیایی بریستول بین ۹ تا ۱۴ دستگاه از مدل بریستول فایتر (Bristol Fighter) تولید کرده است. این خودروی زیبا با داشتن پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل و درب‌های گالوینگ (خفاشی) یکی از جذاب‌ترین خودروهای بریتانیایی است.

۱۴- مورگان آیرومکس

مورگان آیرومکس (Morgan Aeromax) که توسط یک دانشجو طراحی شد، یکی از جالب‌ترین خودروهای مدرن با ظاهر کلاسیک است. این خودروی منحصربه‌فرد ۳۶۷ اسب بخار قدرت داشت و فقط ۱۰۰ دستگاه از آن ساخته شد.

۱۵- مک‌لارن F1

اگر فهرستی از خودروهای جذاب و تولید محدود داشته باشیم، امکان ندارد که مک‌لارن F1 تاریخی در آن نباشد. این ابرخودروی انحصاری، در لیست آرزوی تمام عاشقان دنیای خودرو وجود دارد. ۱۰۶ دستگاه از مک‌لارن F1 تولید شد.

۱۶- پورشه 911 کاررا S 2.7

این مدل بخصوص از خانواده‌ی 911، از دیگر نسخه‌های 911 آن دوران، سبک‌تر، بهتر و سریع‌تر بود. حدود ۱۵۰۰ دستگاه از این 911 مخصوص تولید شد که امروز هر کدام از آن‌ها، بیش از یک میلیون پوند (یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار) قیمت دارد.

۱۷- فراری 250 GTO

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های فراری، 250 GTO با تولید ۳۹ دستگاه است. ظاهر زیبا و صدای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل آن هر کسی را شیفته‌‌ی خودش می‌کند. در همایش‌های مزایده‌ی امروزی، قیمت این مدل فراتر از ۱۰ میلیون دلار است.

۱۸- لامبورگینی اونتادور J

مدل بدون سقف لامبورگینی اونتادور در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۲ رونمایی شد. این مدل نیز از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل مدل کوپه با ۷۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد. مدل نمایش داده‌شده، تنها مدل تولیدشده از آن بود که به قیمت دو میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخته شد.

۱۹- جگوار XKSS

به دلیل آتش‌سوزی در کارخانه‌ی جگوار و از بین رفتن تجهیزات آن، فقط ۱۶ دستگاه از مدل XKSS زیبا تولید شد. XKSS نسخه‌ی جاده‌ای مدل مسابقه‌ای جگوار D-Type بود؛ هنرپیشه مشهور آمریکایی، استیو مک‌کوئین، یک دستگاه جگوار XKSS در کلکسیون خود داشت.

۲۰- مرسدس‌بنز G63 AMG 6×6

اگرچه این G63 سه‌محوره، ابرخودرو نیست؛ اما به دلیل داشتن پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۵۳۶ اسب بخاری و البته ۶ چرخ، شایسته‌ی حضور در این لیست است. مهم نیست که طرفدار ظاهر G کلاس مرسدس باشیم یا نه؛ فقط نمای ۶ چرخ و عملکرد آف‌رود آن برای جذابیت G63 AMG 6×6 و ورود آن به این لیست کافی است. در مجموع، حدود ۱۰۰ دستگاه از این شاسی‌بلند دوست‌داشتنی تولید شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید