جایگاه پاسپورت ایران از نظر مجمع جهانی اقتصاد

    کد خبر :201582

مجمع جهانی اقتصاد، رتبه‌بندی گذرنامه‌های جهان را اعلام کرده است. این گزارش بر مبنای داده‌های شاخص گذرنامه هنلی ۲۰۱۸ گردآوری شده است.

20 کشور برتری که در این رتبه‌بندی ذکر شده‌اند و می‌توانند بدون ویزا از کشورهای دیگر بازدید کنند، عبارتند از: آلمان با ۱۷۷ کشور، سنگاپور با ۱۷۶ کشور، دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، نروژ، سوئد و بریتانیا با ۱۷۵ کشور، اتریش، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئیس با ۱۷۴ کشور، ایرلند، کره جنوبی، پرتغال و ایالات متحده با ۱۷۳ کشور.

شهروندان آلمانی اکنون می‌توانند از ۱۷۷ کشور بدون نیاز به ویزا بازدید کنند. همچنین کشورهای اوکراین و گرجستان که به ترتیب در رتبه‌های ۴۴ و ۵۳ این گزارش قرار گرفته‌اند، بیشترین صعود و رشد را در میان فهرست سال جاری داشته‌ اند.

در این میان ایران تنها با داشتن دسترسی به ۳۸ کشور بدون نیاز به ویزا در رده ۹۶ جهانی از میان ۱۰۴ جایگاه بررسی شده در این گزارش جای گرفته است.

به گزارش دانشجو؛اما ایران جایگاه شایسته‌ای ندارد. در این گزارش تنها کشورهای لبنان، اریتره، فلسطین، لیبی، نپال، یمن، سومالی، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان پایین‌تر از کشور ما قرار گرفته‌اند. در منطقه خاورمیانه، امارات متحده عربی قدرتمندترین گذرنامه را پس از رژیم اشغالگر قدس در اختیار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید