جاویدنیا: در رادیو چیزی را به ما دیکته نمی‌کنند

    کد خبر :425259

قطعا نام علیرضا جاویدنیا با رادیو گره خورده است. او از جمله هنرمندانی است که با وجود تجربیاتی که در تلویزیون دارد، اما حضور و فعالیتش در رادیو گسترده تر بوده و در برنامه های مختلفی هنرمندی کرده است. ضمن اینکه به دلیل تبحر در تقلید و بازی با صدا در اغلب برنامه هایی که حضور داشته، با توانایی که در این زمینه داشته، توانسته در قالب کاراکترهای مختلف ایفای نقش کند. بانی فیلم با او گپ کوتاهی درباره فعالیت های اخیرش داشته که در ادامه می خوانید:

می دانم که این اواخر بیشتر در رادیو فعالیت می کنید. بنابراین درباره برنامه هایی که در رادیو دارید بگویید؟

– همچنان با برنامه «صبح جمعه به شما» همکاری می کنم که علاقه مندان به رادیو و به خصوص این برنامه با ان آشنایی دارند.
در تلویزیون چطور؟
– نه فقط در رادیو برنامه دارم.
پیشنهاد کارهای تصویری نداشتید و یا خودتان ترجیح دادید در رادیو بیشتر فعالیت کنید؟

– خبری نیست و ضمن اینکه پیشنهادی هم نشده.

شما از هنرمندان پیشکسوت این عرصه هستید. فکر می کنید دلیل کم شدن پیشنهادها چیست؟

– در این زمینه خیلی اطلاعی ندارم و اینکه دلیل ان چیست. اما می توانم بگویم که من وقتی در رادیو کار می کنم راحت ترم. با وجود اینکه کار در رادیو مشکل تر است. اما من بیشتر دوست دارم.

حتی با توجه به اینکه شرایط کار کردن در رادیو مثل گذشته نیست و خیلی تفاوت کرده؟

– به هر حال رادیو رسانه ای است که از گذشته متعلق به این ملت بوده و از زمانی که با «صبح جمعه با شما» شروع کردیم، سعی کردیم تمام توانمان را بگذاریم. به هر حال این برنامه از سال های بسیار دور در رادیو بوده و هنرمندان بسیار حرفه ای و بزرگی هم در آن کار می کردند که بعضی از آنها فوت شدند و عده ای همچنان هستند و برای این مردم کار می کنند. اما همچنان این برنامه پابرجاست و ما هم هستیم و کار می کنیم و خیلی هم خوش می گذرد.

البته من شنیده بودم که در این برنامه با یک سری محدودیت ها روبرو بودید؟

– نه اتفاقا تا جایی که من اطلاع دارم، با هیچ مشکل خاصی روبرو نشدیم. اما خب به هر حال این برنامه هم مثل هر برنامه دیگری با یک سری خطوط قرمز روبروست که باید رعایت کند و ما هم تابع قوانین هستیم و با علم به این مسئله کار می کنیم و سعی می کنیم با مطالب جالب مردم را شاد کنیم. خوشبختانه مدیرانی که در حال حاضر در رادیو فعالیت می کنند، خودشان اهل قلم و اهل رسانه هستند و شناخت خوبی از رسانه و مخاطب دارند و از این نظر ما با هیچ مشکلی روبرو نیستیم.

به هر حال هر رسانه ای با یک سری خطوط قرمز روبرو بوده و هست. اما من شنیده بودم که در این برنامه با برخی مسائل اجازه شوخی کردن نداشتید؟

– نه برای ما چیزی دیکته نشده که چه بگوییم و چه نگوییم. اما به هر حال هر مسئله ای و یا هر خبری را نمی توان در رسانه انعکاس داد و باید یک سری مسائل رعایت شود که ما و همکاران و دوستانمان هم با وجود این بدون هیچ مشکلی کار می کنیم.

خاطرم هست در برخی اعیاد و مناسبت ها جنگ هایی ساخته می شد و در این برنامه ها بود که مخاطبان با چهره گوینده های رادیو آشنا می شدند و مدام به عنوان مهمان در برنامه های مختلف شما و همکارانتان حضور داشتید. چرا چنین اتفاقاتی مدتهاست که در تلویزیون تکرار نمی شود؟

– خب برنامه های خاصی در این زمینه وجود ندارد که بچه ها با هیجان خاصی در این برنامه حضور پیدا کنند. مضاف بر اینکه زمان برنامه ها هم به شکلی نبوده که بتوان سر فرصت با مردم صحبت کرد. معمولا زمان برنامه ها اغلب به گونه ای است که فقط به سلام و احوالپرسی می رسد. اما دوستان می توانند برای اینکه با سختی های کار رادیو آشنا شوند به برنامه ما بیایند و از نزدیک کار بچه ها را در رادیو ببینند و به مردم انعکاس بدهند. بنابراین معمولا بچه های رادیو دوست ندارند در برنامه هایی حضور داشته باشند که صرفا آنتن را پر می کند و هیچ جذابیتی برایشان ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید