جان مکافی در زندان بارسلونا خودکشی کرد

    کد خبر :821621

جسد بی‌جان جان مکافی ساعاتی پیش در زندان بارسلونا پیدا شد. وزارت دادگستری کاتالونیا اعلام کرده مرگ مکافی احتمالاً خودکشی بوده است. وکیل مکافی نیز مرگ او را به رویترز و نیویورک تایمز تأیید کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– مکافی کسی بود که اولین آنتی‌ویروس تجاری دنیا را عرضه کرد. در چند سال اخیر اما وی مرتکب تخلف‌ها و جرایم فراوانی شده بود که از آمریکا به کشورهای دیگر گریخته بود. مهرماه سال گذشته اما او در اسپانیا بازداشت شد و قرار بود برای محاکمه به آمریکا بازگردانده شود. اتهامات اصلی او فرار مالیاتی و همچنین کلاهبرداری‌های امنیتی و پامپ و دامپ رمزارزها بود. به گزارش رویترز دادگاه اسپانیا حکم بازگرداندن وی به آمریکا را روز گذشته صادر کرده بود.

داستان مکافی در دهه اخیر بسیار جنجال‌برانگیز بوده است. او در سال ۲۰۱۳ ویدئویی آپلود کرد که در آن تحت تأثیر مواد مخدر آنتی ویروس مکافی را حذف می‌کند! مکافی در همان سال ادعا کرد که یک گجت ۱۰۰ دلاری ابداع کرده که می‌تواند شما را از جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا در امان نگه دارد. مکافی حتی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ خود را برای ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا کرده بود.

در ماجرای پرونده سن برناردینیو هم مک‌آفی ادعا کرده بود می‌تواند این آیفون را رمزگشایی کند. مکافی همچنین با پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال هم سود خوبی به جیب زده بود. او برای مدتی حدود ۱۰۵ هزار دلار دریافت می‌کرد تا رمزارز مورد نظرتان را در توییتر پامپ کند!

آنتی‌ویروس مکافی توسط اینتل خریداری شد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ نام آن را به Intel Security تغییر داد. جالب است بدانید جان مکافی در واکنش به این خبر ابراز خوشحالی کرده بود که «بدترین نرم‌افزار جهان» دیگر به نام او نیست. اینتل بعداً به مکافی هشدار داد که نام‌گذاری یک شرکت امنیتی دیگر به نام خودش نقض کپی‌رایت محسوب می‌شود. درگیری حقوقی اینتل و مکافی در نهایت به توافقی انجامید که مکافی قبول کرد نامش را در هیچ محصول امنیتی به‌کار نبرد.

مکافی، خانواده و اعضای نیروهای امنیتی او یک‌بار در سال ۲۰۱۲ به اتهام فروش مواد مخدر و اسلحه در کشور بلیز دستگیر شدند. او حتی در این کشور یک‌بار مظنون قتل همسایه‌اش شده بود. این داستان سوژه یکی از مستندهای Showtime‌ سال ۲۰۱۶ شد. ظاهراً او نه‌تنها در آن قتل بلکه در جرایم دیگری هم دست داشته است. او در سال ۲۰۱۶ پرونده‌های علیه خود را بیهوده و احمقانه نامید و ۲۵ میلیون دلار جریمه تعیین شده برایش را نیز نپرداخت. او ادعا کرده بود حدود ۲۰۰ میلیون دلار در پرونده‌های دیگر بدهکار است که نمی‌تواند آن‌ها را پرداخت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید