جان باختن 5 کودک درآتش سوزی اتاقک‌های کارگری

  • حوادث
  • شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ۸:۵۹
    کد خبر :981115
آتش سوزی اتاقک‌های کارگری

انفجار گاز و آتش سوزی در اتاقک‌های کارگری شهرری، منجر به مرگ 5 کودک و مصدوم شدن 11 نفر شد.

شامگاه پنجشنبه 18 اسفند در یک زمین کشاورزی در شهرک علائین شهرری که تعداد زیادی اتاقک موقت در آن ساخته بودند و محل زندگی و استراحت اتباع بیگانه بود ناگهان گاز منفجر شد و تعداد زیادی مجروح و فوت شدند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ پنج کودک و نوجوان از اتباع یکی از کشورهای همسایه در جریان حریق خبر داد و در تشریح جزئیات آن گفت: ساعت ۱۹:۱۹ پنجشنبه یک مورد حریق در شهرری شهرک علائین انتهای خیابان میثم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و با وجود آنکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش نشانی تهران بود اما ستاد فرماندهی آتش‌نشانان را به محل اعزام کرد.

ملکی با بیان اینکه حادثه در یک زمین کشاوزی رخ داده بود، گفت: در میانه این زمین با لوازمی مانند چوب، حصیر، پتو و… اتاقک‌های کارگری درست کرده بودند که کاملاً سست بوده و حدود ۲۵۰ متر مربع مساحت داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در این اتاقک‌ها حدود ۴۰ نفر از اتباع غیر ایرانی ساکن بودند، گفت:‌ تمام این اتاقک‌ها کاملاً شعله‌ور بود و تا قبل از رسیدن آتش‌نشانان تعدادی از ساکنان آن خارج شده بودند. اما تعدادی هم گرفتار شده بودند که آتش‌نشانان حدود هفت نفر را که جوان و نوجوان بوده و دچار سوختگی شده بودند، خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند. وی ادامه داد:‌ همزمان با اطفای حریق، عملیات جست‌و‌جو نیز انجام و در جریان آن اجساد پنج کودک و نوجوان که سوخته بودند کشف شد، عوامل اورژانس نیز مرگ این افراد را تأیید کردند و البته پزشکی قانونی باید دلیل قطعی آن را اعلام کند. به گفته ملکی، عوامل آتش نشانی، پس از خاموش کردن محل و ایمن‌سازی محیط، آن را به مسئولان محلی و انتظامی تحویل دادند.

شروین تبریزی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز در این باره گفت: حدود ساعت 7 و نیم شب حادثه حریق در قلعه گبری خیابان رضاییان به اورژانس اعلام و ۹ آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

نخستین بررسی‌ها نشان داد 5 نفر که شامل کودک و نوجوان ۶ ساله، ۵ ساله، ۳ ساله، ۱۶ ساله و ۱۸ ساله بودند جان باختند و ۱۱ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند. این در حالی است که بیش از ۳۰ زن و مرد و کودک که از اتباع پاکستان و ساکن این اتاقک ها بوده‌اند به دلیل سوختن این مکان آواره شده‌اند.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید