جان‌لوکا ویالی اسطوره محبوب فوتبال ایتالیا درگذشت

  • ورزشی
  • جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۱۱
    کد خبر :965294
جان‌لوکا ویالی فوتبال ایتالیا

سه هفته پس از درگذشت سینیشا میهایلوویچ، یکی دیگر از چهره‌های مشهور فوتبال ایتالیا بر اثر سرطان جان خود را از دست داد.

با تایید وب‌سایت فدراسیون فوتبال ایتالیا، جانلوکا ویالی مهاجم پیشین تیم ملی ایتالیا و باشگاه‌های یوونتوس و چلسی در ۵۸ سالگی از دنیا رفت. ویالی که از سال ۲۰۱۷ با سرطان پانکراس مبارزه می‌کرد، در یورو ۲۰۲۰ عضوی از کادر فنی دوست صمیمی‌اش، روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا بود.

چندی پیش جانلوکا ویالی اعلام کرد که از سمت خود در تیم ملی ایتالیا به صورت موقت کناره گیری می کند تا به مبارزه طولانی مدت با سرطان پانکراس ادامه دهد.

ویالی دو سال قبل به این بیماری مبتلا شد. دستیار روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا رابطه خوبی با سرمربی این تیم داشت. او به همراه مانچینی در دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ یکی از بهترین مهاجمان سری آ بودند. ویالی و مانچینی که با لقب “دوقلوهای گل” شناخته می شوند، با سمپدوریا قهرمان لیگ ایتالیا، جام برندگان و سه جام دیگر در ایتالیا شدند.

ویالی سپس با یوونتوس، قهرمان سری آ و لیگ قهرمانان اروپا شد و در سال ۱۹۹۶ به چلسی رفت.

او تا سال ۱۹۹۹ برای آبی ها بازی کرد و به آنها کمک کرد تا جام حذفی را در سال ۱۹۹۷ ببرند و پس از اخراج رود گولیت در سال ۱۹۹۸ به عنوان بازیکن-مربی در این تیم لندنی منصوب شد. در سال ۲۰۰۰ دوباره قهرمان جام حذفی شد و در اوایل فصل بعد اخراج شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ویالی همراه تیم ملی ایتالیا قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ را نیز به دست آورد. او در ۵۹ بازی برای ایتالیا ۱۶ گل به ثمر رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید