جام‌جهانی جای اشتباه کردن نیست

  • ورزشی
  • جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲
    کد خبر :293501

پیشکسوت فوتبال ایران و مربی دروازه‌بانان پیشین استقلال گفت: هر سه دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام‌جهانی تجربه بین‌المللی ندارند و این برای ما دردسرساز خواهد شد.

حسین ترابپور در گفتگو با مهر در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند برابر تیم ملی ترکیه گفت: به اعتقاد من درون دروازه مشکل داریم و نیاز به یک دروازه‌بان با تجربه احساس می شود. متأسفانه بیرانوند نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود داشته باشد اما امیدوارم او بتواند با شروع جام جهانی به آمادگی لازم برسد.

پیشکسوت استقلال تأکید کرد: جام جهانی جای اشتباه نیست و کوچکترین خطایی می تواند برای تیم مشکل ساز شود. در فینال لیگ قهرمانان دیدیم دروازه بان لیورپول دو اشتباه داشت و همین مسئله باعث شد لیور پول نتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بیرانوند هنوز از تجربه بالای بین‌المللی برخوردار نیست؛ نقاط ضعف او هنوز برطرف نشده است. یکی از مشکلات بزرگ او نزدیک شدن به مدافعان و نشستن روی زمین است و یک مهاجم اگر شش دانگ باشد از راه دور هم می تواند به او گل بزند. بیرانوند باید هرچه زودتر این مشکل را برطرف کند زیرا در جام جهانی با تیم هایی هم گروه هستیم که مهاجمان طراز اول دنیا را در اختیار دارد و یک اشتباه می تواند به سادگی باعث باز شدن دروازه ما شود.

ترابپور در خصوص حضور دو گلر دیگر در تیم ملی گفت: رشید مظاهری دروازه بان خوبی است اما او هم تجربه بالایی ندارد، جوان است و بعید می دانم بتواند عملکرد قابل قبولی در جام جهانی داشته باشد. در خصوص امیرعابدزاده هم باید بگویم تنها ۴۵ دقیقه بازی او را برابر ازبکستان دیدم که خطری هم برای دروازه او ایجاد نشد و نمی توانم به خوبی او را محک بزنم اما در مجموع اعتقاد دارم تیم ملی ما به یک دروازه بان باتجربه نیاز دارد تا بتواند در انتهای زمین، تیم را رهبری کرده و مرتب با خط دفاع صحبت کند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا بیرانوند می تواند نقاط ضعفش را تا شروع جام جهانی برطرف کند، اظهار داشت: امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد. اگر چه او با این شیوه شکل گرفته ولی امیدوارم مربی دروازه بان های تیم ملی بتواند در این روزهای باقیمانده تا جام جهانی، نقاط ضعف این دروازه بان را برطرف کند.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به سه دروازه بان ما در جام جهانی هست، گفت: تنها از خدا می خواهم در جام جهانی این سه نفر ما را روسفید کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید