جاده چالوس تا ایمن‌سازی کامل بسته است

    کد خبر :1001913
جاده چالوس ایمن‌سازی

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن تشریح برخی از خسارات وارد شده به جاده چالوس درپی سیل هفته گذشته، تاکید کرد که این جاده تا زمان ایمن‌سازی کامل بازگشایی نخواهد شد.

اواخر هفته گذشته بود که بارش شدید باران در جاده چالوس سبب جاری شدن سیل در این جاده معروف کشورمان شد. سیلی که نتیجه آن ورود صدها تن گل و لای به بخش‌های مختلفی از جاده شده و منجر به انسداد آن شد. حالا بیش از یک هفته از انسداد جاده چالوس در حدفاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک گذشته است و تصاویری که از این محل منتشر شده حاکی از آن است که خسارات زیادی به این جاده وارد شده است.

سردار سید کمال هادیانفر درباره وضعیت جاده چالوس و نیز خساراتی که درپی سیل به این جاده وارد شده، گفت: درپی سیلی که رخ داد، به جاده چالوس خسارات بالایی وارد شد و تخریب زیادی را در نقاط مختلف این جاده شاهد بود. در واقع این سیل هم جاده را تخریب و هم خسارات جدی به زیرسازی جاده وارد کرد.

هادیانفر با اشاره به گفت‌وگو با وزیر راه در خصوص ایمن‌سازی و بازگشایی این جاده گفت: همانطور که گفتم خسارات بالا بود. با آقای وزیر راه هم در این مورد صحبت کردیم و سازمان راهداری با تمام توان و تجهیزات پای کار آمد. حتی شرکت پیمانکار آزادراه تهران – شمال هم کمک کرد و برخی از تجهیزات و امکاناتش را به جاده چالوس آورد تا تا اشکالات رفع شود.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ایمنی جاده چالوس گفت:‌ یک نگرانی در مورد ایمنی جاده چالوس وجود دارد. آنچه که باعث نگرانی است این است که بارش شدید باران و درپی آن ریزش‌ها و سیلی که جاری شد، وضعیت و شرایط ایمنی را در ارتفاعات سخت کرده است. یکسری از سنگ‌ها لق شده و احتمال حرکت و سقوط سنگ‌های بزرگ وجود دارد. وقتی جاده چالوس مسدود شد، ما از ظرفیت آزادراه استفاده کردیم و این مسیر باز بود تا خودروها حدفاصل شهرستانک تا میدان امیرکبیر و بالعکس را از این مسیر تردد کنند. اما چند روزی آزادراه هم بسته شد، چرا که از آزادراه سنگی حرکت کرد و منجر به انسداد این بخش از مسیر شد. البته الان دوباره این مسیر ایمن‌سازی و بازگشایی شده، اما حدفاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک مسدود است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:‌ بررسی که کردیم مشخص شد لقی سنگ‌های بزرگ زیاد شده که این‌ها هم باید در جاده چالوس مهار شود. در حال حاضر از ظرفیت استانداری مازندران و البرز هم در کنار راهداری و پلیس راه استفاده کردیم تا مسیر هرچه زودتر بازگشایی شود، اما با توجه به نگرانی‌هایی که وجود دارد، تاکید می‌کنم که پلیس اجازه بازگشایی این مسیر را تا رفع کامل نگرانی‌های ایمنی و ایمن‌سازی کامل جاده نخواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید