ثبت‌نام قطعی ۴۲ هزار زائر اربعین تاکنون/فیلم

    کد خبر :846225
ثبت‌نام قطعی ۴۲ هزار زائر اربعین تاکنون

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام قطعی ۴۲ هزار زائر برای سفر به اربعین خبر داد.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با همراهی حجت‌الاسلام رحمانی معاونت عتبات سازمان از واحد روادید زائران اربعین حسینی (ع) و روند دریافت گذرنامه‌ها و ارسال آن برای صدور روادید اربعین حسینی (ع) بازدید کرد و از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران و خادمان زوار در سازمان حج و زیارت و همه افرادی که در تسهیل امور مربوط به زائران اربعین حسینی (ع) تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

وی همچنین به منظور پیگیری فرآیندها و روانی انجام کار از بخش‌های فناوری و یارانه سازمان که پشتیبانی الکترونیک سامانه سماح را به عنوان بستر ثبت‌نام زائران اربعین عهده‌دار هستند، دیدن کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده گفت: سامانه سماح با تلاش پرسنل فنی سازمان به سامانه‌های ثبت احوال و نیز وزارت بهداشت و درمان برای دریافت اطلاعات مربوطه متصل است و کار با سرعت در حال انجام است و از روز گذشته هم با سامانه هواپیمایی جمهوری اسلامی این ارتباط برقرار شده تا نسبت به ارسال لیست زائران اربعین برای صدور بلیت با نرخ مصوب و یکپارچه اقدام شود.

وی عنوان کرد: بعد از ارسال لیست زائران، افراد می‌توانند خود به دفاتر هواپیمایی برای اخذ بلیت خود در زمان مربوطه اقدام کنند.

ارسال گذرنامه زائران به سفارت عراق

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در بازدید از اداره حج و زیارت استان تهران و نیز معاونت عتبات که پیگیری روند ثبت نام زائران در استان‌های مختلف را دنبال می‌کند، در جریان وضعیت ثبت‌نام قطعی زائران قرار گرفت و با اشاره به مذاکره روز گذشته با سفیر عراق در تهران گفت: ارسال پاسپورت زائران به سفارت عراق برای صدور ویزا آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: براساس برنامه‌ریزی روند صدور ویزا با توجه به محدودیت زمانی به روال منطقی و مناسبی برسد.

رشیدیان توضیح داد: حدود ۴۲ هزار زائر اربعین نسبت به ثبت‌نام قطعی اقدام کرده‌اند و از این تعداد ۳۴ هزار نفر وجوه مربوطه را نیز واریز کرده‌اند و برای صدور ویزای آن‌ها اقدامات لازم در دست انجام است.

وی با اشاره به محدودیت زمانی و فشردگی کار عنوان کرد: همه در تلاش هستند تا ۶۰ هزار زائر اربعین سهمیه جمهوری اسلامی در کمال عزت بدون هیچ مشکلی به این سفر معنوی اعزام شوند.

رشیدیان همچنین از شرکت شمسا که امور مربوط به زائران عتبات عالیات را انجام می‌دهد بازدید کرد.

سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته ثبت‌نام و اعزام را در ستاد مرکزی ا ربعین حسینی عهده‌دار است و کار ثبت‌نام را در سامانه سماح انجام داده و روند دریافت گذرنامه‌ها برای صدور روادید در حال انجام است.

چند نفر تاکنون برای سفر اربعین ویزا گرفته‌اند؟

همچنین رئیس سازمان حج و زیارت در برنامه تلویزیونی درباره شرایط حضور زائران در مراسم اربعین توضیح داد و گفت: تاکنون حدود ۸ هزار گذرنامه به سفارت عراق تحویل شده که ۴ هزار و ۴۰۰ نفر روادید گرفته‌اند و باقی روادیدها هم طی امروز و فردا صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید