تیروکمان ایران می‎تواند از مسابقات هلند دوسهمیه المپیک بگیرد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷
    کد خبر :538069

رئیس فدراسیون تیروکمان ابراز امیدواری کرد که با تکرار برخی نتایجِ کاپ جهانی چین در مسابقات جهانی هلند، ایران دو سهمیه انفرادی و تیمی برای المپیک توکیو کسب کند.

غلامرضا شعبانی بهار در گفتگو با مهر عملکرد تیم‌های اعزامی ریکرو و کامپوند بانوان و مردان اعزامی به مسابقات تیروکمان کاپ جهانی چین را مورد ارزیابی قرار داد و با تاکید بر عملکرد «استثنایی» تیم ریکرو بانوان که با کسب عنوان چهارمی همراه بود، گفت: در تاریخ تیروکمان ایران چنین نتیجه‌ای کسب نشده بود. تا پیش از این صعود به جدول ۱۶ تیمی بهترین عملکرد تیم بانوان ریکرو در مسابقات مختلف بود اما در کاپ جهانی چین، تیم ایران به جز این مرحله، یک مرحله دیگر را هم پشت سر گذاشت و چهارم شد.

وی با بیان اینکه عنوان چهارمی تیم ریکرو بانوان رویایی بود که محقق شد، ادامه داد: هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا شرایط خوب روحی و فیزیکی اعضای تیم ریکرو بانوان تا مسابقات قهرمانی جهان در هلند حفظ شود. این رقابت‌ها کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود و قرار است بخشی از سهمیه‌های المپیک هم در همین مسابقات توزیع شود.

رئیس فدراسیون تیروکمان با ابراز امیدواری به اینکه تکرار برخی نتایج کاپ جهانی چین در مسابقات جهانی هلند، ایران را صاحب دو سهمیه المپیک می‌کند، یادآور شد: در هلند هشت تیم در بخش مردان و هشت تیم در بخش بانوان ریکرو صاحب سهمیه المپیک می‌شوند. بنابراین در صورتی که تیم بانوان ریکرو ایران مشابه عملکردی که در کاپ جهانی چین داشت، در هلند هم ارائه دهد می‌تواند سهمیه المپیکی خود را قطعی کند. در بخش انفرادی ریکرو بانوان هم این امیدواری وجود دارد که زهرا نعمتی با تکرار عملکردش در چین، صاحب سهمیه شود.

وی در این رابطه ادامه داد: زهرا نعمتی در کاپ جهانی چین و در بخش انفرادی ریکرو تا جمع شانزده نفر برتر بالا آمد. در مسابقات جهانی هلند شانزده نفر برتر بخش انفرادی ریکرو بانوان صاحب سهمیه می‌شوند. بنابراین اگر نعمتی عملکرد خود در چین را در هلند هم تکرار کند می‌تواند کسب سهمیه داشته باشد.

شعبانی بهار همچنین با ابراز نارضایتی از عملکرد تیم ریکرو مردان در کاپ جهانی چین گفت: در این بخش انتظاراتی که داشتیم اصلاً برآورده نشد. باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری بیشتری در بخش ریکرو مردان داشته باشیم تا در مسابقات آتی نتایج بهتری را بگیریم.

رئیس فدراسیون تیروکمان به مدال برنز تیم میکس کامپوند ایران در کاپ جهانی چین اشاره کرد و یادآور شد: تک مدال به دست آمده نشان می‌دهد که برنامه ریزی های ما به نتیجه می‌رسد. تیروکمان طی یک سال گذشته در افت بود. از وقتی وارد فدراسیون شدم برای احیای دوباره این رشته برنامه ریزی کردیم و آرام آرام در حال اجرای آنها هستیم. نتایج کاپ جهانی چین نشان داد که راهمان را درست رفته‌ایم.

«با توجه به اینکه مسابقات جهانی هلند حکم انتخابی المپیک را دارد و از طرفی عملکرد تیم ریکرو مردان در چین رضایت بخش نبوده، چه برنامه‌ای برای این تیم و اعزام به هلند دارید؟» وی با بیان اینکه از عملکرد کلی تیم کامپوند رضایت دارد در پاسخ به این سوال گفت: منتظر هستیم تا گزارش مربیان تیم را از وضعیت کمانداران در این بخش دریافت کنیم. موضوع در کمیته فنی بررسی می‌شود سپس تصمیم گیری خواهد شد.

شعبانی بهار با بیان اینکه در مورد تیم‌های کامپوند و اعزام آنها به مسابقات جهانی هلند نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده است، گفت: در مورد مسابقات جهانی هلند، موضوع کسب سهمیه برای ما اهمیت دارد. بخش کامپوند هم که در المپیک حضور ندارد بنابراین در این بخش سهمیه‌ای توزیع نمی‌شود. به همین دلیل اعزام کمانداران کامپوند هم هنوز قطعی نیست. در کل اولویت ما کسب سهمیه است که بر اساس تصمیم کمیته فنی و شرایط مالی برای آن برنامه ریزی می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید