تکذیب تبدیل شدن تهران به جنگل دکل مخابراتی

    کد خبر :449373

نماینده شورای شهر در کارگروه نصب آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی تبدیل شدن تهران به جنگل دکل‌های مخابراتی را تکذیب کرد.

ناهیدخداکرمی با تکذیب تبدیل شدن تهران به جنگل دکل‌های مخابراتی گفت: در سال ۹۷ تاکنون تنها ۲۹۳ مجوز برای دکل های جدید از سوی این کارگروه صادر شده است. بنابراین نصب ۶۰۰ دکل در این مدت کذب است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷، ۸۵۳ درخواست نصب دکل که بخش اعظمی از این دکل‌ها نیز مربوط به سال‌های قبل بوده، مورد بررسی قرار گرفته و برای آنها مجوز صادر شده است اما آنچه در این سال و از سوی این کارگروه مجوز جدید صادر شده برای ۲۹۳ دکل با درخواست جدید بوده است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: از سال ۹۷ و از زمانی که بر طبق مصوبه شورا صدور مجوز برای دکل‌های مخابراتی در دستورکار شرکت ارتباطات شهر قرار گرفت، بیش از دو هزار دکل فاقد مجوز وجود داشت.

خداکرمی با تاکید بر اینکه اولویت کارگروه صدور مجوز نصب دکل و آنتن‌های مخابراتی، بررسی وضعیت دکل‌ها از منظر استانداردهای زیست محیطی، بهداشتی، ایمنی و شهرسازی است، اظهار داشت: از این تعداد دستور جمع‌آوری هر کدام از دکل‌ها که دارای اشکال هستند و شرایط احراز استانداردها را نداشته اند، صادر شده است. در این کارگروه نمایندگانی از معاونت شهرسازی شهرداری تهران، سازمان تنظیم مقررات رادیویی و نیز سازمان فضای سبز شهرداری حضور دارند و این نمایندگان با حساسیت ویژه‌ای نصب این دکل‌ها را بررسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: عدم وجود تشعشعات مضر، رعایت حد فاصله ایمنی تا مدارس و مراکز آموزشی و نیز بیمارستان‌ها همه از استانداردهایی است که در نصب دکل ها و آنتن های مخابراتی باید رعایت شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۲۷۰۰ درخواست به کارگروه صدور مجوز نصب دکل و آنتن‌‌‌های مخابراتی واصل شده که این درخواست‌ها شامل موارد جدید و قدیم هستند، تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی از دکل‌ها نیز اخطار برای رفع اشکال یا جمع‌‌‌آوری دریافت کرده‌‌اند. همچنین تاکنون حدود ۳۵۱ مورد نیز رفع درخواست از سوی این کارگروه انجام شده، یعنی شرایط مورد نیاز احراز نشده است.

خداکرمی با بیان اینکه فهرست ۷۵۵ دکل غیرمجاز نیز به مناطق شهرداری برای جمع‌‌‌‌آوری داده شده که همه‌ این موارد در قالب یک برنامه توسعه یکپارچه در دستورکار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تا پیش از شورای پنجم تعداد قابل ملاحظه‌ای از دکل‌ها وجود داشت که بدون مجوزهای ایمنی نصب شده بودند و غیرقابل کنترل بودند. ولی امروز این دکل‌ها از منظر ایمنی، بهداشتی و شرایط مکانی مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی در توضیحی عمده نگرانی شهروندان را برای ۳۲ دکل زمینی که مجوز آنها صادر شده است دانست و بیان کرد: البته هنوز تمام این تعداد نیز نتوانسته‌‌‌اند کاملا ملاحظات را رعایت کنند چراکه پس از نصب هم نظارت بر رعایت کامل ملاحظات ایمنی نیز صورت می‌‌‌گیرد و چنانچه عوامل جدید موجبات عدم احراز را ایجاد کرده باشند این دکل‌‌ها باید جمع‌‌آوری شوند.

نماینده شورای شهر در کارگروه نصب آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی با بیان اینکه از ۲۹۳ مجوز صادر شده نیز ۸۷ دکل پشت بامی مجوز گرفته‌‌‌اند که از بی‌‌‌ضررترین نوع دکل‌ها محسوب شده و اغلب آنها اشتراکی هستند، یادآور شد: وجود این دکل‌های اشتراکی سبب شده تا از نصب بیش از هزار دکل جلوگیری شود و این یکی از اقدامات خوب این کارگروه محسوب می‌شود. ما در جمع‌‌‌آوری دکل‌هایی که مضر تشخیص داده شوند هیچ مسامحه‌ای نمی‌کنیم و حتی دکل‌هایی که از هفت تا ۱۰ سال پیش هم نصب شده‌اند و امروز استانداردهای لازم را ندارند دستور جمع‌‌آوریشان را صادر کرده‌‌ایم.

به گزارش ایلنا:خداکرمی این اطمینان را به شهروندان داد که دکل‌های متعلق به اپراتورهای تلفن همراه، از کم‌‌ضررترین نوع دکل‌ها هستند و سازمان تنظیم مقررات رادیویی روی این دکل‌ها نظارت مستقیم دارد.

این نماینده شورای شهر با بیان اینکه شهروندانی که منازل آنان در جوار و نزدیکی این دکل‌ها قرار دارد اگر احساس کردند که این دکل‌ها برای آنان مضر است می‌توانند با سازمان تنظیم مقررات رادیویی تماس بگیرند، عنوان کرد: در این‌ صورت ماموران رایگان در محل حاضر شده و دکل‌ها را‌ آزمایش می‌کنند تا اگر از نظر تشعشعات مضر ایرادی داشت، مطابق ضوابط با شرکت‌های مسئول برخورد شود. اما من به شهروندان اطمینان می‌دهم این دکل‌ها با حساسیت‌های ویژه بررسی می‌شوند و آسیبی به شهروندان وارد نمی‌کنند. امیدواریم با روند اتخاذ شده، تا آخر سال تمامی دکل‌های موجود دارای مجوزهای استاندارد باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید