توییتر و کاهش درآمد تبلیغاتی آن/ آیا ایلان ماسک ضرر کرده است؟

    کد خبر :969767
توییتر

به نظر می‌رسد که توییتر در حال بازی کردن یک نبرد بازنده با تبلیغ کنندگان خود است، زیرا فروش تبلیغات در یکی از سودآورترین و پرسودترین ماه‌های دسامبر بیش از 70 درصد کاهش یافت.

بازتاب- نوامبر و دسامبر ماه‌هایی هستند که برندها و شرکت‌ها هزینه‌های گزافی را در بودجه تبلیغاتی خود صرف می‌کنند تا از مزایای فصل تعطیلات استفاده کنند. با این حال، طبق داده‌های اخیر SMI ، هزینه‌های تبلیغاتی توییتر برای ماه نوامبر 55 درصد کاهش یافت و اکنون دسامبر کاهش تقریباً 71 درصدی در فروش آگهی را نشان می‌دهد. این سقوط بزرگ پس از تغییرات عمده سیاستی که توسط مدیر عامل ایلان ماسک ارائه شد، رخ می‌دهد.

در اکتبر گذشته، ماسک توئیتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار تصاحب کرد و از آن زمان تاکنون مجموعه‌ای از تغییرات از جمله اخراج گسترده، تأیید پولی، بازگرداندن حساب‌های ممنوعه، عدم سیاست Doxxing، ممنوعیت لینک‌ها به برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی رقیب و موارد دیگر را ایجاد کرده است.

به محض اینکه ماسک قدرت را در دست گرفت، برندهای بزرگی مانند شرکت جنرال موتورز، فایزر، شرکت خودروسازی فورد و شرکت شبکه‌های AMC تبلیغات خود را در توییتر به حالت تعلیق درآوردند. از آن زمان، بیش از 1000 تبلیغ کننده تصمیم گرفتند از ادامه همکاری منصرف شوند. این یک ضربه بزرگ برای توییتر است، زیرا تبلیغات بیش از 90درصد از درآمد آن را تشکیل می‌دهد.

به طور کلی تبلیغ‌کنندگان توییتر را به دلیل نامشخص بودن سیاست‌های تحول‌آفرین ماسک کنار گذاشتند. برای مثال، در میان اخراج‌های دسته جمعی، توییتر بیشتر تیم تبلیغاتی خود، از جمله دو کارمند برتر را که مسئول شبکه‌سازی و حفظ روابط خوب با برندها بودند، اخراج کرد. در نوامبر، تنها یک ماه پس از اینکه ماسک مدیرعامل شد، مدیر عملیات تبلیغات بریتانیا، توییتر را ترک کرد.

توییتر

تبلیغ‌کنندگان به خط‌مشی جدید راستی‌آزمایی پولی اعتراض کردند زیرا می‌ترسیدند که کاربران تصادفی اکنون بتوانند برندهای معروف را جعل کرده و مردم را فریب دهند. تصاحب ماسک همچنین باعث ایجاد وحشت در بین برندهای خودروسازی شده زیرا آنها نگران هستند که داده‌های به اشتراک گذاشته شده با توییتر ممکن است به شرکت های رقیب متعلق به ماسک مانند تسلا منتقل شود.

اپل یکی از بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان توییتر نیز به دلیل توقف و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی توسط ماسک مورد انتقاد عمومی قرار گرفت. ماسک از اپل به دلیل سیاست‌های سانسور و کاهش 30 درصدی اپ استور انتقاد کرد. با این حال، شرمساری عمومی هیچ سود قابل توجهی برای شرکت به ارمغان نیاورد، زیرا بسیاری از برندها توییتر را ترک کردند.

ماسک می‌داند که درآمد تبلیغاتی خون کسب‌وکار است و سعی کرده برندها را بازگرداند. ماسک برای جذب بیشتر تبلیغ‌کنندگان و افزایش درآمد تبلیغاتی، تبلیغات رایگان، کنترل بیشتر بر موقعیت آگهی و حتی ممنوعیت تبلیغات سیاسی را لغو کرد. حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه ماسک و تیم آن چیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید