تویوتا RAV4 پرفروش‌ترین خودرو سال 2022 شد

در سال 2023، JATO Dynamics گزارش کامل فروش جهانی را برای سال گذشته منتشر کرد که در آن مجموعا 79.4 میلیون خودرو جدید در سراسر جهان به فروش رسید و تویوتا موفق شد سهم بزرگی داشته باشد.

بازتاب-این عدد نشان دهنده کاهش دو درصدی نسبت به سال 2021 بوده و بازارهای اصلی مانند آمریکای شمالی، اروپا و چین در سال 2022 کاهش فروش داشتند. از سوی دیگر، بازارهای نوظهور مانند هند، خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و آفریقا همگی در این فروش سهیم هستند متاسفانه تقریبا بیشتر مناطق کاهش فروش داشتند.

بر اساس داده‌های به دست آمده توسط JATO، تویوتا RAV4 با بیش از یک میلیون دستگاه تحویل به مشتریان، پرفروش‌ترین مدل سال گذشته در جهان بود که 43 درصد آن در ایالات متحده و کانادا فروخته شد. پس از این کراس اوور تویوتا کرولا با حدود 992000 دستگاه، فروش بزرگی در سال گذشته داشت و سومین خودرو تسلا  Model Y با 747000 فروش قرار گرفت. به طور کلی، تویوتا پنج مدل از پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال گذشته را بدست آورد. فورد، نیسان و هوندا هر کدام یک مدل پرفروش داشتند، در حالی که تسلا دو مدل در لیست 10 مدل پرفروش کسب کرد.

تویوتا RAV4

با توجه به اعداد بالا، احتمالاً جای تعجب نیست که تویوتا در سال گذشته بزرگ‌ترین خودروساز جهان بود که بر اساس تعداد وسایل نقلیه تحویل شده 13 مورد از هر 100 خودروی سبک جدید خریداری شده آمارگیری شد. این شرکت ژاپنی به لطف نتایج قوی در چین، که اکنون بزرگ‌ترین بازار آن بالاتر از ایالات متحده و ژاپن است، شاهد افزایش 0.3 درصدی در فروش جهانی بود. گروه فولکس واگن با وجود کاهش 10 درصدی فروش، دومین شرکت پرفروش خودرو در جهان در سال گذشته بود. هیوندای موتورز سوم شد و پس از آن استلانتیس و جنرال موتورز قرار گرفتند.

گزارش JATO همچنین نشان می‌دهد که سریع‌ترین رشد تولیدکننده خودرو در سال گذشته BYD داشته است. این شرکت چینی 1.5 درصد از سهم جهانی را به دست آورد و اکنون 2.42 درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد. این برند همچنین پس از تسلا دومین سازنده خودروهای برقی باتری‌دار در جهان محسوب می‌شود. صحبت از بخش خودروهای برقی، در سال گذشته، در مجموع 7.37 میلیون خودروی الکتریکی فروخته شد که 2.9 میلیون دستگاه نسبت به سال 2021 افزایش داشت. BEV ها 9.3 درصد از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید