تویوتا و هوندا در صدر خودروسازان مواجه با کمبود قطعه

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۲۸
    کد خبر :898356
تویوتا و هوندا در صدر خودروسازان مواجه با کمبود قطعه

اختلال عرضه قطعات، همچنان بر تولید جهانی خودروسازان ژاپنی در ماه فوریه تاثیر می‌گذارد اما نتایج منتشر شده در روز چهارشنبه تفاوت آشکاری را در میان آنها نشان داد و تویوتا و هوندا در صدر قرار گرفتند.

شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که گروهش، از جمله دایهاتسو و هینو موتورز، ۸۸۴ هزار و ۵۲۸ دستگاه خودرو در سراسر جهان در ماه تولید کرده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل تقریبا ۱۱ درصد افزایش داشته است. همچنین با وجود کمبود قطعات ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹، رکورد تعداد خودرو را برای ماه فوریه در بازارهای خارج از ژاپن تولید کرد.

تویوتا به تنهایی از برنامه تولید جهانی خود در ماه فوریه که یک ماه قبل منتشر شده بود، تقریبا ۴۱ هزار خودرو فراتر رفت اما سطح تولید به دلیل کمبود عرضه قطعات ناشی از شیوع بیماری کووید- ۱۹ در آمریکای شمالی و عرضه کم قطعات در اروپا به دلیل افزایش تقاضا، کمتر از دوره سال قبل بود.

طبق اعلام رویترز، در حالی که این خودروساز در چین نیز با عرضه نیمه‌هادی محدود مواجه بود، گفت: برای حل این مشکل، از تراشه‌هایی استفاده کرده است که از تعطیلی کارخانه در ژانویه به دلیل شیوع بیماری کووید- ۱۹ مازاد شده بودند.

به همین ترتیب، هوندا موتور اعلام کرد که تولید جهانی آن در ماه فوریه با ۳۴۴ هزار و ۷۱۲ دستگاه خودرو و ۸.۱ درصد افزایش یافته است. اگرچه کمبود نیمه هادی و بیماری همه‌گیر، زنجیره تامین را مختل کرد و سطح تولید را نسبت به فوریه سال گذشته در آمریکای شمالی کاهش داد اما این مشکل در آسیا شدید نبود زیرا سطح تولید در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، در مقابل، شرکت نیسان موتور اعلام کرد که تولید جهانی آن در ماه فوریه به دلیل کمبود نیمه هادی ها، ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به ۲۷۵ هزار و ۴۳۷ دستگاه رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید