تولید بیش از نیاز تخم مرغ در کشور/تخم مرغ روی دست دامداران مانده است

    کد خبر :902741
تخم مرغ هم دو نرخ شد

ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران بیان کرد: تولید تخم مرغ در کشور بیش از نیاز بوده است و دولت باید مجوز صادرات تخم‌مرغ‌های مازاد را بدهد.

ناصر نبی پور در خصوص کاهشی شدن قیمت تخم مرغ بیان کرد: زمانی که قیمت تخم مرغ از قیمت مصوب بیشتر شود مسئولان تخم مرغ را با ارز ۴۲۰۰ تومانی از ترکیه وارد می‌کنند یا تعزیرات با واحدهای مرغداری برخورد می‌کند اما امروز که قیمت تخم مرغ حدود ۳۵۰۰ تومان از نرخ مصوب کمتر است هیچ خبری از مسئولان نیست و در خواب خرگوشی هستند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است که امروز به کمتر از ۱۵ هزار تومان رسیده است.در زمان گرم شدن هوا مصرف تخم مرغ کمتر می شود، ضمن این که در ماه رمضان نیز تقاضا کاهش می یابد بنابراین در شرایط فعلی با مازاد تخم مرغ روبرو هستیم و تخم مرغ بر روی دست مرغداران مانده است.

نبی پور تایید کرد: روزانه نزدیک ۳۰۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که قبلا این میزان تولیدی به مصرف می رسید زیرا تخم مرغ به دلیل قیمت مناسب جایگزین محصولات پروتئینی دیگر در سبد غذایی خانوار شده بود اما امروز مصرف به ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ تن رسیده و  با ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن مازاد روبرو هستیم.

نبی پور تصریح کرد: دولت باید مجوز صادرات تخم مرغ را بدهد اگرچه صادرات نیز به این سادگی نیست، زیرا با رقیبی مانند ترکیه روبرو هستیم که بازارهای جهانی را در اختیار گرفته است و باید این بازارها را به دست بیاوریم.

ایسنا/
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید