«تولسی گابارد» کاندیدایی که مناظره دموکرات ها را به حاشیه برد

    کد خبر :594375

پولتیکو در مطلبی به قلم کریستوفر کادلاگو و ارین دورکین نوشت: عملکرد خیره کننده تولسی گابارد در مناظره انتخاباتی اخیر جان تازه ای به کمپین او بخشید. اما در هفته های اخیر شاهد گمانه زنی های زیادی در مورد برنامه های گابارد بوده ایم.

به گزارش بازتاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: تولسی گابارد در مناظره اخیر به طور جدی سوابق کامالا هریس، دیگر کاندیدای دموکرات در دوران فعالیت خود را به عنوان دادستان کل کالیفرنیا زیر سوال برد. گابارد بعد از پایان مناظره از مجادله لفظی خود با هریس در تبلیغات آنلاین استفاده کرد. علاوه بر این، گابارد بعد از مذاکره با جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات در نظرسنجی ها به طور مختصر گفت و گو کرده بود.

گابارد از سال 2013 به عنوان نماینده ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان حضور داشته است. در حال حاضر او به طور متوسط در نظرسنجی های اخیر برای انتخاب کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال بعد حمایت فقط 1 درصد از رای دهندگان دموکرات را کسب کرده است. به همین خاطر، فرضیه های زیادی در مورد هدف واقعی او از ادامه کمپین انتخاباتی اش مطرح شده است. برخی معتقدند که او به دنبال پستی در دولت بعدی به رهبری بایدن است. برخی نیز تصور می کنند که گابارد به عنوان یک کاندیدای مستقل در انتخابات سال آینده شرکت خواهد کرد.

اما در صورتی که گابارد بخواهد همچنان به عنوان نماینده ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا به کار خود ادامه دهد، سال آینده باید در انتخابات درون حزبی این ایالت حضور پیدا کند. نیل آبرکرومبی، فرماندار سابق ایالت هاوایی معتقد است که گابارد نباید در ادامه به عنوان نماینده مردم این ایالت باقی بماند. او نسبت به نیت واقعی گابارد از حضور در کمپین ریاست جمهوری ابراز تردید کرد. مردم ایالت هاوایی نگرانند که گابارد بیشتر به فکر منافع فردی بلند مدت خود است و به طور جدی پیگیر مسائل و خواسته های ایالت زادگاه خود نیست.

اما گابارد تاکید کرد که برای پیروزی وارد کمپین انتخابات ریاست جمهوری شده است و تمایلی نیز برای حضور به عنوان یک کاندیدای مستقل در انتخابات سال 2020 ندارد. گابارد در مراسمی در نیویورک طی روز پنج شنبه گفت: «من از کاندیدای نهایی دموکرات ها در انتخابات سال آتی در مقابل دونالد ترامپ حمایت خواهم کرد. اما در حال حاضر تلاش می کنم که به عنوان کاندیدای حزب انتخاب شوم».

اما حمله گابارد به کامالا هریس در مناظره اخیر باعث شروع گمانه زنی ها در مورد اهداف واقعی او شد. مجادله بین این دو کاندیدای دموکرات سر و صدای زیادی در رسانه های راست گرا و چپ گرای کشور به راه انداخت. استیو بانون، مشاور سابق دونالد ترامپ از عملکرد گابارد تقدیر کرد. مهدی حسن، مقاله نویس سایت چپ گرای اینترسپت در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: «انتقادات گابارد از سابقه افتضاح هریس به عنوان دادستان کل کالیفرنیا به جا و صحیح بودند. من هوادار گابارد نیستم، ولی او حقیقت را در مورد کامالا هریس می گوید».

برخی ابراز امیدواری کردند که بعد از این مناظره محبوبیت گابارد در آینده افزایش پیدا کند. چارلی کیرک، بنیان گذار سازمان جوانان محافظه کار آمریکا در مصاحبه با وبگاه ما گفت: «به نظرم کمپین او به زودی جان تازه ای خواهد گرفت. گابارد در آینده بیشتر مورد توجه رسانه ها و مردم خواهد بود».

اما گابارد بعد از اتمام مناظره در تعدادی از مصاحبه های جنجال آمیز خود با شبکه های سی ان ان و ام اس ان بی سی به خاطر دیدار با بشار اسد، رئیس جمور سوریه در سال 2017 تحت فشار و بازجویی قرار گرفت. گابارد به طور مکرر از محکوم کردن اسد امتناع کرد. البته او به شبکه سی ان ان گفت که بشار اسد همچون صدام حسین و قذافی دیکتاتور سرکوبگری است.

اما گابارد در شبکه راست گرای فاکس نیوز با واکنش مثبت تری روبرو شد. افراد مرتبط با کمپین کامالا هریس بعد از پایان مناظره در مورد نیت واقعی گابارد از حمله به هریس ابراز نگرانی کردند. تاکر کارلسون، مجری معروف شبکه فاکس نیوز در برنامه خود اشاره کرد که واکنش کمپین کامالا هریس نسبت به انتقادات مطرح شده نشانه ضعف و درماندگی آن ها است.

هریس در حال حاضر در بین چهار کاندیدای پیشتاز در نظرسنجی ها قرار دارد. به همین خاطر، اعضای کمپین او معتقدند که گابارد برای افزایش محبوبیت خود در بین رأی دهندگان تصمیم گرفت به سوابق کامالا هریس حمله کند. یان سمز، سخنگوی کمپین هریس در صفحه توییتر خود تعدادی مقاله را در ارتباط با گابارد به اشتراک گذاشت. او اشاره کرد که رسانه های آمریکا باید مسائل جنجال برانگیز در مورد گذشته گابارد را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

در انتخابات سال 2016 دستگاه پروپاگاندای روسیه برای کمک به پیروزی ترامپ دست به کار شده بودند. شبکه خبری ان بی سی در ماه فوریه گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن، روس ها در حال تلاش برای کمک به کمپین گابارد هستند. هریس نیز بعد از مناظره دیدگاه های تولسی گابارد در مورد سیاست خارجی را زیر سوال برده بود.

گابارد پیش از مناظره اخیر اشاره کرده بود که بر خلاف کاندیداهای دیگر به کاندیدای پیشتاز در نظرسنجی ها یعنی جو بایدن حمله نخواهد کرد. در مناظره اول کامالا هریس سوابق جو بایدن در مورد حقوق اقلیت ها و برابری نژادی در کشور را زیر سوال برده بود.

گابارد روز چهارشنبه جلسه ای را با بیش از صد نفر از هواداران خود در منهتن برگزار کرد. در این دیدار در مورد آینده کمپین انتخاباتی او بحث و تبادل نظر شد. گابارد برای حضور در مناظره انتخاباتی بعدی باید در نظرسنجی های آینده حداقل حمایت 2 درصد از رای دهندگان دموکرات را جلب کند. او از هواداران خود درخواست کرد که در نظرسنجی های بعدی مشارکت کنند. گاباراد در این دیدار در مورد پایان دادن به جنگ های پرهزینه آمریکا در منطقه و ایستادن در مقابل گروه های پرنفوذ در کشور صحبت کرد.

او در مورد واکنش کمپین کامالا هریس و رسانه ها به مناظره اخیر گفت: «من چیزی جز حقیقت را بر زبان نیاوردم. واکنش رسانه ها و افراد پر نفوذ نسبت به واقعیات جالب توجه است. متاسفانه آن ها در منظره قبلی نتوانستند انتقادات ما را به طور سازنده با حقایق پاسخ دهند. به همین خاطر تصمیم گرفتند که در پاسخ به ما تهمت بزنند. آن ها ادعا می کنند که من عامل بشار اسد در آمریکا هستم. آن ها جرات دارند این اتهام را به من بزنند که کشورم را دوست ندارم و برای کشورهای خارجی کار می کنم.»

او ادامه داد: «تعدادی از کاندیداهای دیگر اشاره می کنند که مخالف حمله آمریکا به عراق بوده اند. اما آیا آن ها شجاعت این را دارند که علیه سیاست خارجی کنونی کشور برای تغییر رژیم های منطقه صحبت کنند؟»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید