توقف پرواز هواپیمای «بلوبرد» و شرکت‌های بهره‌بردار هواپیما‌های سبک 

    کد خبر :821141

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از توقف پرواز هواپیمای «بلوبرد» و شرکت‌های بهره‌بردار هواپیما‌های سبک و فوق سبک خاطی خبر داد.

از سازمان هواپیمایی کشوری «حسن رضایی‌فر» اظهارداشت: به دنبال وقوع سانحه هواپیمای سبک آموزشی در شمال فرودگاه بجنورد، جلسه اضطراری به منظور ریشه‌یابی دلایل وقوع این سانحه با حضور ریاست سازمان، معاون استاندارد پرواز و برخی مدیران مربوطه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه، اقدامات اصلاحی ارائه شده به شرکت‌های بهره‌بردار مورد بررسی قرار گرفت، افزود: چندی پیش در پی وقوع سوانح متعدد در هواپیما‌های سبک و فوق سبک، به منظور انجام اقدامات اصلاحی، به صورت موقت فعالیت شرکت‌های بهره بردار این نوع از هواپیما‌ها به حالت تعلیق درآمد تا شرکت‌ها و مدارس خلبانی ارزیابی ریسک خود را ارائه و مورد ممیزی ایمنی مضاعف بازرسان سازمان قرار گیرند.

رضایی فر تصریح کرد: در جلسه مذکور سایر اقدامات اصلاحی به منظور جلوگیری از اتفاقات مشابه بررسی شد و دفاتر نظارتی، بخش‌های فنی، عملیاتی و بررسی سوانح توضیحاتی ارائه دادند.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فعالیت پروازی شرکت‌هایی که از ریسک بالا برخوردارند، تعلیق و مقرر شد تا مشخص شدن علت نقص فنی از فعالیت پروازی هواپیما‌های بلوبرد تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

وی با اشاره به الزام دفاتر نظارتی در بخش‌های عملیاتی و فنی به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه، خاطرنشان کرد: هم اکنون گزارش اولیه سانحه هواپیمای بلوبرد متعلق به مرکز آموزش فراسپهر ایرانیان در وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر و پیشنهادات ایمنی برگرفته از تمام سوانح رخداده جمع بندی و به منظور جلوگیری از سوانح بعدی در اختیار تمامی شرکت‌های بهره بردار هواپیما‌های سبک و فوق سبک قرار گرفت.

در ماه‌های اخیر، چندین فروند هواپیمای سبک سقوط کرده اند که منجر به کشته نشینان سرنشینان آن‌ها شده است.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید