توقف پذیرش درخواست‌های جدید اجرایی در تئاترشهر

    کد خبر :661285
توقف پذیرش درخواست‌های جدید اجرایی در تئاترشهر

دفتر ارزیابی هنری مجموعه تئاترشهر ، اعلام کرد؛ مجموعه تئاتر شهر تا اطلاع ثانوی از پذیرش درخواست‌های جدید اجرایی معذور است .

 

با توجه به تعدد درخواست‌های دریافت شده و زمان بر بودن فرآیند رسیدگی و بررسی این طرح‌ها جهت تدوین جدول نهایی اجراهای سال 1399،مجموعه تئاترشهر تا اطلاع ثانوی از پذیرش درخواست‌های جدید اجرایی معذور است.

 

عباس اقسامی، مسئول ارزیابی هنری مجموعه تئاترشهر با اشاره به کثرت درخواست‌های اجرایی گروه های تئاتری افزود: تئاتر شهر همواره یکی از مراکز مورد توجه تمامی گروه‌های تئاتری بوده است. این روند به گونه‌ای بوده که از آغاز سال 1398 تاکنون بالغ بر 160 متن نمایشی مورد بررسی قرار گرفتند و از این میزان بیش از 115 اثر اجرایی توسط گروه تخصصی مشاوران مورد بازبینی قرار گرفتند. از این میان در نهایت 50 اجرای صحنه‌ای انتخاب و روی صحنه رفتند.

 

اقسامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود : فرآیند بررسی و سنجش آثار کار زمان بری است و طبیعتا تمامی گروه‌ها تمایل دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه کار خود را بدانند، با این حال مجموعه تئاتر شهر دقت و سنجش عادلانه آثار را فدای شتاب‌زدگی نکرده است و از این رو شایسته است تمامی هنرمندان و گروه‌های اجرایی تا اعلام فراخوان بعدی مجموعه تئاترشهر از ارایه طرح های تازه خودداری کنند.

 

*آغاز جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از 21 آذر ماه

 

با شروع پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر این رویداد از تیزر این جشنواره رونمایی شد. جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان به دبیری خیام وقار از 21 آذر ماه آغاز شده و 29 آذر ماه به اتمام می رسد.

 

مراسم افتتاحیه این جشنواره در کنار تپه‌های باستانی و تاریخی سیلک با حضور هنرمندان و جمعی از مدیران و مسئولین شهری برگزار شد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تا 29 آذرماه میزبان دوستداران هنر نمایش است.

 

مسابقه نمایشنامه خوانی جشنواره سراسری تئاتر مهر برگزار می‌شود

 

بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی پانزدهیمن جشنواره سراسری تئاتر مهر؛ با هدف مرور آثار علیرضا نادری صورت می‌گیرد.در این بخش نیما نادری، محسن علیخانی و فرهاد قائمیان در بخش های بهترین نقش‌خوان مرد، بهترین نقش‌خوان زن ، بهترین کارگردانی و بهترین اجرا برگزیدگان را معرفی می کنند.

 

سه نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم، سعادت لرزان مردمان تیره روز و دیوار در این بخش برگزار می شود.

 

علیرضا کوشک جلالی با دو نمایش در جشنواره تئاتر مهر

 

علیرضا کوشک جلالی نویسنده و کارگردان تئاتر ایران با دعوت دبیر جشنواره، دو نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» و «خدای کشتار» را در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در بخش میهمان روی صحنه می‌برد.

 

نمایش «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا، مختص پانزدهیمن جشنواره سراسری تئاتر مهر و با استفاده از ظرفیت هنرمندان کاشانی تولید شده است. هر دو نمایش این کارگردان در بخش ویژه و مهمان جشنواره در روزهای سوم و هشتم این رویداد روی صحنه می روند.

 

مشارکت مردم در نظرسنجی آنلاین نمایش «مشروع»

 

مخاطبان نمایش تعاملی «مشروع» به کارگردانی آریان رضایی مشارکت خود را در این اجرا با شرکت در نظرسنجی آنلاین آغاز می‌کنند. نمایش مشروع که با ایده پردازی و کارگردانی آریان رضایی به شیوه‌ تعاملی از اوایل دی ماه سال جاری در تماشاخانه‌ی سپند به روی صحنه خواهد رفت.

 

به گزارش فارس، مخاطبان خود را برای شروع مشارکت پیش از اجرای نمایش دعوت به پرکردن فرم نظرسنجی آنلاین کرده است. در این اجرا شکل‌های مختلف تعامل و مشارکت تماشاگران در پیش‌برد قصه و تغییر موقعیت‌های نمایشی به‌دست مردم تجربه خواهد شد. گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در این نظرسنجی می‌توانند از طریق لینک https://tiw.al/mashroopoll فرم آنلاین را پر کنند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید