انسیه شاه حسینی تنها کارگردان زنی که امسال در جشنواره فیلم دارد

    کد خبر :1047759
تنها کارگردان زن جشنواره فیلم

انسیه شاه حسینی، تنها کارگردان زنی است که در این دوره از جشنواره فیلم فجر، فیلمش به جشنواره ۴۲ راه یافته، این کارگردان با فیلم «دست ناپیدا» به تهیه کنندگی سیدسعید سیدزاده در حالی به جشنواره می آید که سال گذشته نتوانست «به کودکان شلیک نکنید» را به پایان برساند. به گفته خودش این فیلم در نطفه خفه شد.

انسیه شاه حسینی آخرین بار فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» را ساخت؛ فیلمی که از زمان تولیدش ۱۱ سال می گذرد و حالا با «دست ناپیدا» در جشنواره حضور دارد.

این فیلم روایت‌گر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین بر دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و به جبهه می‌فرستد. شاه حسینی درباره حضور کمرنگ زنان فیلمساز در جشنواره به همشهری می گوید: راستش دوست ندارم حضور و عدم حضور فیلمسازان خانم در جشنواره را جنسیتی کنم. فیلمساز چه زن و چه مرد زمانی دست به کار می شود که سوژه مورد علاقه و نیاز جامعه را پیدا کند و فیلم بسازد. به احتمال زیاد هم نبود فیلمسازان زن در جشنواره در این سال ها دلیل خاصی ندارد.

وی در ادامه تصریح می کند: فعالیت یک فیلمساز چه زن و چه مرد به موضوعات فیلمنامه بر می گردد. خود من نزدیک یک دهه فعالیت نداشتم و سال گذشته می خواستم؛ فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» را بسازم اما عنوان شد که موضوعیت حضور آمریکا در عراق تمام شده و فیلم عملا در نطفه خفه شد. من فیلمساز وقتی سراغ تولید فیلم می روم که موضوعی را دوست دارم بسازم. حالا این فیلمساز زن است یا مرد. مهم موضوعیت فیلمسازی است.
وی در ادامه با اشاره به حضورش در این دوره از جشنواره می گوید: امیدوارم نماینده خوبی از سوی فیلمسازان زن باشم، فیلمسازانی که مانند دیگر کارگردانان ممکن است بنا به دلایلی نتوانسته باشند در جشنواره حضور داشته و یا فیلم مورد علاقه خود را بسازند. امیدوارم «دست ناپیدا» کار خوبی شده باشد و دیده شود.

بدون احتساب «به کودکان شلیک نکنید»، «دست ناپیدا» پنجمین فیلم بلند سینمایی انسیه شاه‌حسینی در جایگاه کارگردان است که پس‌از: «غروب شد بیا»، «شب بخیر فرمانده»، «پنالتی» و «زیباتر از زندگی» قرار است در جشنواره به نمایش گذاشته شود.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید