توقف رزمایش آمریکا-استرالیا در پی سقوط مرگبار بالگرد

    کد خبر :1011378
توقف رزمایش آمریکا-استرالیا

رزمایش مشترک نیروهای آمریکایی و استرالیا امروز (شنبه) و پس از آن متوقف شد که یک فروند هلیکوپتر نیروی دفاعی استرالیا در آب‌های سواحل ایالت کوئینزلند سقوط کرد.

به نقل از شبکه خبری تی.آر.تی، در جریان این سانحه هوایی دستکم چهار تن که سرنشینان هلیکوپتر نیروی هوایی ارتش استرالیا بودند، کشته شدند. این هلیکوپتر در آب‌های عمیق نزدیک به جزیره همیلتون واقع در ۸۹۰ کیلومتری شمال بریزبن، مرکز ایالت کوئینزلند سقوط کرد.

“ریچارد مارلس”، وزیر دفاع استرالیا امروز صبح گفت، ماموریت برای یافتن این هلیکوپتر گم شده مدل “MRH-۹۰” و سرنشینان آن در منطقه سقوط در جریان است.

مدیر این رزمایش مشترک با عنوان “طلسم شمشیر” اعلام کرد، این مانور مشترک بین نیروهای آمریکا و استرالیا در پی این سانحه متوقف شده است.

وی افزود: من این رزمایش را متوقف کرده‌ام تا افراد شرکت کننده بتوانند صرفنظر از ملیت‌هایشان به خانواده‌های خود اطلاع دهند که شرایط به چه صورت است.

این مانور نظامی برای دو هفته و با حضور بیش از ۳۰ هزار نیرو و شرکت کننده از ۱۱ کشور دیگر شامل ژاپن، فرانسه، کره جنوبی و آلمان با هدف نشان دادن توانمندی‌ها و وحدت در میانه افزایش فعالیت‌های نظامی چین در منطقه در جریان است.

این رزمایش در مناطق مختلف استرالیا و با حضور نیروی ضربت هوایی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، همچنین ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز که در استرالیا حضور دارد، آمادگی نیروهای کشورش را در انجام عملیات امداد، نجات و جستجو اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید