توطئه جدید سعودی-اماراتی برای جانشینی عبدالله صالح / پیش بینی درست تهران در خصوص انزوای ریاض در منطقه

    کد خبر :165627

کارشناس مسایل منطقه کشته شدن رییس جمهور مخلوع یمن را به مفهوم پایان فتنه داخلی این کشور دانست و گفت: پایان دیکتاتوری حاکمان خائن در یمن و شکست داعش در منطقه نشان می دهد عربستان سعودی بعنوان کانون اصلی بحران ها از وزن بازیگری پایینی در خاورمیانه برخوردار است اما آن ها در روزهای آتی، توطئه ای دیگر با همدستی واشنگتن و تل آویو علیه صنعا طراحی خواهند کرد.

حسن هانی زاده پیرامون تحولات اخیر یمن و کشته شدن علی عبدالله صالح رهبر حزب کنگره یمن افزود: وی پس از بر کناری از قدرت تلاش کرد با استفاده ابزاری از انصارالله در فرصتی دیگر قدرت را مجددا به دست گیرد لذا با این گروه توافق کرد اخلافات را حل و فصل کنند و در برابر ائتلاف متجاوز سعودی به یمن متحد شوند.

وی تصریح کرد: طبق گزارش های دریافتی از صنعا، امارات عربی متحده با همدستی رژیم ریاض به عبدالله صالح پیشنهاد دادند در قبال دریافت 100 میلیون دلار و به قدرت رسیدن احمد یکی از فرزندانش از ائتلاف با انصار الله خارج شود و عملا در پروژه حذف نیروی مقاومت مردمی شریک شود.

این کارشناس منطقه درباره رخدادهای اخیر یمن خاطر نشان کرد: با کشته شدن صالح فتنه ای دیگر از سلسله فتنه های نفاق سعودی در یمن از بین رفت. اما پیرو تطمیع صالح علیه انصارالله صنعا هفته پیش شاهد درگیری های شدیدی میان طرفداران وی و حوثی ها بود و حتی بخش هایی از پایتخت به اشغال یارانش درآمد تا اینکه با قدرنمایی کمیته های مردمی این فتنه سرکوب شد و ما امروز شاهد هلاکت رییس جمهور مخلوع یمنی ها بودیم.

در گفت و گو با جام جم آنلاین وی حذف فیزیکی عبدالله صالح از صحنه سیاسی یمن را شکست و مصبیتی بزرگ برای رژیم عربستان سعودی بشمار آورد و گفت: عربستان و هم پیمانان منطقه ایش همچون امارات در حال حاضر در همه عرصه های سیاسی نظامی منطقه با شکستی فاحش مواجه شده اند و اگر پیروزی اخیر محور مقاومت در برابر جبهه تروریسم داعش در کنار مرگ عبرت انگیز صالح را مترادف هم قرار دهیم، در اصل بیانگر حقانیت جمهوری اسلامی ایران و ملت های ظلم ستیز در برابر سیاست های خصمانه آل سعود در منطقه خواهد بود.

 

هانی زاده با اشاره به مواضع ایران در قبال بحران های از پیش طراحی شده توسط قدرت های غربی با همدستی عربستان، یادآور شد: شکست های ممتد سعودی ها در سوریه، عراق، لبنان و نهایتا امروز در یمن نشان می دهد آن روز که جمهوری اسلامی ایران حکام ریاض را نسبت به عدم دخالت در جنگ های نیابتی آمریکا و اسراییل هشدار می داد، می دانست اساسا سیاست های عربستان در منطقه از روی بی منطقی است مضاف براینکه این سیاست ها فراتر از حجم ماهوی این کشور از سوی ابر قدرت ها تعریف و تحمیل می شود.

وی بازگشت سعد حریری به لبنان پس از غائله گروگان گیری وی توسط سعودی ها را از مبانی انزوا و فروپاشی نظام سیاسی آل سعود در منطقه محسوب کرد و افزود: اتفاقا تهران همواره ریاض را نسبت به اقدامات انزوا کننده علیه جمهوری اسلامی برحذر می دارد و اعلام می کند پروژه ایران هراسی و در انزوا قرار دادن ما تنها به انزوای خود حکام سعودی منجر می شود.

هانی زاده در پاسخ به این سئوال که تحولات یمن با حذف عبدالله صالح به چه سمتی خواهد رفت و عربستان چه سیاستی اتخاذ خواهد کرد، گفت: در حقیقت عربستان در چنین شرایطی علاوه بر شکست با یک بن بست سیاسی مواجه شده است، از این رو تلاش می کند با تمسک به اربابان منطقه ای خود آمریکا و رژیم صهیونیستی، نقشه جدیدی علیه یمن پیاده سازی کند.

وی در پاسخ این سئوال اضافه کرد: کشته شدن صالح در کوتاه مدت موجب انسجام و وحدت داخلی مردم یمن خواهد شد، اما نباید از کید و فتنه جدید ریاض مبنی بر به قدرت رساندن احمد فرزند عبدالله صالح غافل بود. اما با توجه به دست برتر کمیته های مردمی در یمن باید منتظر حوادث جدیدی در صحنه سیاسی این کشور بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید