توضیحات نجفی درباره شرکت خانوادگی “آمیتیس طراوت کودکی”

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰
    کد خبر :13008

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۳ وزیر آموزش‌وپرورش شرکت خانوادگی «آمیتیس طراوت کودکی» را تاسیس می‌کند، مطابق اصل ۱۴۱ قانون اساسی و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، این امر جواز داشته و کاملا مجاز است.

یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص شغل دوم وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش آشتیانی عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.

وی افزود: در سال 1393 او با اعضای خانواده مبادرت به تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود با عنوان «آمیتیس طراوت کودکی» می کند، مطابق اصل 141 قانون اساسی و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، این امر جواز داشته و کاملا مجاز است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که درآبان ماه 1395  دانش موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش شد، گفت: آشتیانی بعد از رأی اعتماد از مجلس، در تاریخ 12 آبان ماه 95 استعفای خود را به هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت «آمیتیس طراوت کودکی» داد و در تاریخ 13 آبان ماه 95 این استعفا مورد موافقت هیئت مدیره قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی یک فقره سند رسمی صلح منقول در دفتر اسناد رسمی در تاریخ 5 دی ماه 95 آشتیانی، تمام حق و حقوقی که نسبت به شرکت داشت را به فرد دیگری صلح کرده‌ است.

نجفی ادامه داد: به دنبال این جریان،‌ مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت در تاریخ 3 اسفند ماه 95 تشکیل جلسه می‌دهد و ضمن تنفیذ و تأیید سند صلح و انتقال کلیه سهم الشرکه، خروج ایشان از شرکت را تصویب کرده و اعلام می‌کند که او هیچ‌گونه حق و سمتی در شرکت مذکور ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: مراتب جهت ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها اعلام و از طریق پست سفارشی ارسال می‌شود، ضمن آنکه، این صورتجلسه در تاریخ 22 اسفند ماه 95 تحویل اداره پست می شود و تمامی مدارک و مستندات هم موجود است.

وی تأکید کرد: صرف عضویت و مدیریت در شرکت‌های خصوصی منع قانونی دارد و داشتن سهام منع قانونی ندارد، گرچه وزیر آموزش و پرورش هم سهام خود را صلح کرده و هم بلافاصله پس از انتصاب به عنوان وزیر، از عضویت و مدیریت این شرکت استعفا داده است، لذا موضوع دوشغله بودن او موضوعیتی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید