توضیحات دانشگاه علم و صنعت در خصوص اعتراضات دانشجویان

    کد خبر :905312

در پی تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در محوطه این دانشگاه و انعکاس آن در برخی سایت ها و رسانه ها، معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، طی چند روز اخیر، اخبار ضد و نقیضی مبنی بر تجمعات اعتراض آمیز در دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران و علم و صنعت منتشر می‌شود، اما عصر امروز برخی رسانه‌ها، ویدئوهایی از تجمعات اعتراض آمیز در دانشگاه علم و صنعت منتشر کردند که در آن دانشجویان به حراست دانشگاه معترض بودند و معتقد بودند که سیاست‌های سختگیرانه‌ای در قبال آنها لحاظ می‌شود. در این ویدئوها دانشجویان شعارهای گوناگونی سر دادند.

تجمع امروز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به برخورد امنیتی حراست این دانشگاه بود و دانشجویان در این تجمع شعار می‌دادند: “حراست بترسید ما همه با هم هستیم”

از طرفی دیگر ، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بیانیه خود مدعی بروز فشارهایی همچون گسترش حوزه دخالت در پوشش دانشجویان حتی خارج از دانشگاه بودند و ایجاد رعب و وحشت و تهدید دانشجویان نام بردند.

بروز این اعتراضات پس از آن آغاز شد که یکی از دانشجویان اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت با حراست دانشگاه درگیر شده بود.

در راستای بروز این اتفاقات در دانشگاه علم و صنعت، به سراغ مسئولان این دانشگاه رفتیم.

دکتر علیرضا معینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ماجراهای پیش آمده در دانشگاه برمیگردد به قبل از بازگشایی دانشگاه که رسانه‌های معاند برنامه‌ داشتند تا موجب تشویش در دانشگاه‌های کشور شوند. به عنوان مثال، در کانال‌های خود این پیام را منتشر کردند که ” چگونه با حراست مقابله کنیم؟” یا “راهکارهای مقابله با حراست” . هدف از این پیام‌ها نیز تمرد دانشجویان از قانون بود.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که دانشگاه، محل حساسی است و اگر افراد می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، باید هویت فرد شناسایی شود. حتی اگر فرد دانشجو باشد، باید کارت خود را برای ورود به دانشگاه به حراست نشان دهد تا مسائل ایمنی و سلامتی دانشجویان حفظ شود. ولی این رسانه‌های معاند در کانال‌های خود اعلام می‌کردند که لزومی برای نشان دادن کارت دانشجویی برای ورود به دانشگاه نیست و تلاششان را می‌کردند تا دانشجویان را به سمت تمرد از قانون راهنمایی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه هدف این رسانه‌ها این بود که به دانشجویان القا کنند تمام کارهای خود را از مسیر غیر قانونی انجام دهند، خاطرنشان کرد: دانشجویی در ابتدای امر موجب ایجاد این فضای متشنج در دانشگاه شد، هنگام ورود به دانشگاه از نشان دادن کارت خود به حراست دانشگاه خودداری کرده است و این اقدام اواخر فروردین اتفاق افتاده است. این دانشجو به هر تربیتی وارد دانشگاه شده، فرار کرده و حراست دانشگاه قصد داشته هویت وی را جویا شود. چرا که ابن امکان وجود داشت که فرد خرابکار و یا حتی تروریست باشد. پس حراست دانشگاه باید هویت افرادی که به دانشگاه وارد می‌شوند را جویا شود. البته به نظر میرسد این سناریو از قبل طراحی شده بوده و این حرف‌ها که می‌گویند این دانشجو مورد ضرب و شتم حراست قرار گرفته، کذب است.

دکتر معینی افزود: بالاخره هر کشوری قوانین خاص خود را دارد، در دانشگاه ‌های ما نیز دانشجویی که می‌خواهد وارد دانشگاه شود، باید کارت دانشجویی خود را به هنگام ورود نشان دهد و یا از نظر حجاب و پوشش، باید رعایت حداقل‌ها و قوانین جمهوری اسلامی را داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: اصل قضیه بی‌نظمی‌های امروز در دانشگاه این بود که برخی دانشجویان قصد داشتند خلاف قانون عمل کنند و این عده دوست دارند، هیچکس به آنها چیزی نگوید ، هر جور که دوست دارند عمل کنند، هرکسی که خواست وارد دانشگاه شود و هویت هیچ ‌کس هم بررسی نشود، که طبیعتا این امر، عامل ایجاد هرج و مرج است و هیچ دانشجو، استاد و یا حتی انسانی، در هیچ جای دنیا نمی‌تواند این هرج و مرج را بپذیرد.

وی با اشاره به شایعه گشت‌زنی” حراست موتوری” در دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: بیش از دو دهه است که گشت‌زنی در محوطه دانشگاه با موتور انجام می‌شود اما حراست نیست. این همکاران با موتور در محوطه دانشگاه گشت می‌زنند تا در صورت مسئله یا مورد و مشکل خاصی در محوطه دانشگاه، فورا مطلع شوند و اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شود وگرنه اینگونه نیست که این همکاران بالای سر هر دانشجو حاضر شوند و به او کار داشته باشند.اما به عنوان مثال، در یک سری موارد، مثلا اینکه عده‌ای از دانشجویان در ماه رمضان به صورت گروهی تجمع کرده و در حال سیگار کشیدن باشند، فقط از سوی این همکاران موتور سوار تذکر می‌گیرند. البته این امر بیشتر من باب حفاظت دانشگاه است و در کشورهای خارجی نیز به جهت حفاظت از دانشگاه، با موتور یا ماشین در محوطه دانشگاه، گشت‌زنی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه پس از بازگشت دانشجویان به دانشگاه سخت‌گیری‌های حراست افزایش پیدا نکرده، گفت: وضع حجاب در دانشگاه علم و صنعت خوب است ولی به نظر می‌رسد، برخی، از بیرون خط می‌گیرند. به عنوان مثال، دانشجوی خانمی که رنگ موهای خود را فیروزه‌ای یا آبی می‌کند و موهای خود را از مقتعه بیرون می‌گذارد و از نشان دادن کارت دانشجویی خود امتناع می‌کند و قصد دارد به زور وارد دانشگاه شود، مشخص است در حال اجرا کردن نقشه‌هایی از پیش تعیین شده است وگرنه اصلا بحث آزادی نیست و تمام دانشجویان ما خوب هستند و دانشجو وارد این وادی‌ها نمی‌شود، مگر اینکه از بیرون هدایت شود.

دکتر معینی با اشاره به بی ‌نظمی‌های امروز دانشگاه علم و صنعت افزود: امروز هیچ ضرب و شتمی در محوطه دانشگاه صورت نگرفت و تعداد دانشجویان معترض، ۳۰ یا ۴۰ نفر هم نبود ولی یک سری از دانشجویان برای تماشا آمده بودند و در فیلم‌های منتشر شده نیز کاملا مشخص است که تنها تعداد محدودی از این دانشجویان، با چند نفر اصلی همراهی کردند.

وی با بیان اینکه همیشه از انتقادهای دانشجویان استقبال میکنیم، عنوان کرد: دانشگاه همیشه از دانشجویان خواسته‌ که اگر بحثی دارند، بهتر است به صورت علمی مطرح شود و اتفاقا بهتر است که همه ، حرف‌های خود را بگویند و در این زمینه آزاد هستند. کافی است درخواست خود را اعلام کنند تا مجوزها سریعا صادر شود و تریبون آزاد در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در پایان گفت: دانشجویان ما باید هشیار باشند. چرا که دشمن، در همه راه‌های مقابله با جمهوری اسلامی شکست خورده و الان می‌خواهد از طریق دانشگاه و مسائل انحرافی به خواسته‌های شیطانی خود برسد.

با توجه به صحبت‌های معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت، این دانشگاه برای تمام دانشجویان خود “تریبون آزاد” ی در نظر خواهد گرفت تا آنها بتوانند خواسته‌های خود را مستقیما به گوش مسئولان دانشگاه برسانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید