توزیع واکسن آنفلوآنزا هنوز آغاز نشده است

    کد خبر :747868

امیر بقایی در نشست خبری روز سه شنبه یکم مهرماه با اشاره به اینکه هنوز توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان آغاز نشده، اظهار کرد: تامین و توزیع این واکسن به عهده سازمان غذا و دارو است و متناسب با جمعیت هر استان سهیه‌ای اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز از این واکسن تامین شد که امسال به ۱۶ میلیون دز رسیده است.

وی با بیان اینکه این واکسن از نیمه اول مهر ماه در سه فاز بین جامعه هدف توزیع می‌شود، افزود: در فاز اول دو نیم میلیون دز یعنی ۱۰ برابر بیشتر از سال گذشته در بین کادر بهداشت و درمان، زندانیان، بیماران پرخطر و زنان باردار توزیع می‌شود.

این مسئول توضیح داد: توزیع این واکسن در فاز اول در بین جامعه هدف رایگان بوده و هیچ هزینه ای ندارد.

بقایی با اشاره به اینکه در فاز دوم شاهد توزیع واکسن آنفلوآنزا در بین سالمندان و کودکان زیر شش سال هستیم، اضافه کرد: در این فاز با احتساب ارز مرجع ، جامعه هدف می بایست با در دست داشتن کارت ملی به داروخانه ها مراجعه کنند و حداکثر با هر کارت ملی سه واکسن با قیمت ۴۲ هزار تومان دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در فاز سوم که دربرگیرنده افراد عادی جامعه است، سعی می شود قیمت واکسن با احتساب تخصیص ارز مرجع محاسبه شود ولی اگر این امکان فراهم نشود متقاضیان باید دو یا سه برابر گران تر واکسن را تهیه کنند.

مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تزریق واکسن برای افراد عادی جامعه ضروری نیست ولی افرادی که احتمال می‌دهند سیستم ایمنی ضعیفی دارند بهتر است نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا از فرانسه، اسپانیا و کره جنوبی وارد می شود، افزود: هنوز سهمیه و تعداد واکسن‌هایی که قرار است به البرز تخصیص داده شود به طور دقیق مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید