توافق با سازمان جهانی بهداشت در زمینه صادرات واکسن ایرانی

    کد خبر :892442
توافق با سازمان جهانی بهداشت در زمینه صادرات واکسن ایرانی

دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه اجلاس رهبران جمعیت‌های ملی منطقه منا با دکتر احمد سلیم المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در شهر قاهره مصر با اشاره به اقدامات شاخص این جمعیت به عنوان معین دولت و در کمک به وزارت بهداشت در زمینه بیماری کرونا افزود: در پیک پنجم کرونا در ابران که موج همه‌گیری شدیدتر بود، بخشی از تمرکز جمعیت هلال‌احمر بر شناسایی و بیماریابی و همچنین قرنطینه و کنترل مرز‌های ورودی به کشور بوده است.

وی اضافه کرد: بیماران نیازمندی که از بیمارستان مرخص می‌شدند نیز وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود همچون کپسول اکسیژن را از بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر دریافت می‌کردند.

کولیوند در ادامه بر آمادگی جمعیت هلال‌احمر ایران برای همکاری با سازمان بهداشت جهانی در زمینه‌های مختلف از جمله موضوع کرونا و مهاجرانتاکید کرد.

المنظری مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی هم با اشاره به دیداری که از مرکز مانیتورینگ سازمان اورژانس کشور ایران داشته، ابراز امیدواری کرد که این تجارب به کشور‌های نیازمند منتقل شود.

به گزارش دانشجو، المنظری با توجه به گذراندن مراحل پایانی تاییدیه واکسن کووبرکت از سوی سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد: در صورت اخذ تاییدیه نهایی واکسن تولید ایران، این سازمان می‌تواند مراحل انتقال آن را به کشور‌هایی که به واکسن نیاز دارند، انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید