رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی خبر داد

تهیه بسته‌های «کاهش آسیب طلاق»/ آموزش سازش‌کاری به زوجین برای ادامه زندگی مشترک

    کد خبر :289464

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیشترین میزان آسیب حاصل از طلاق، مربوط به دوران بعد از آن است، از تهیه «پکیج‌های ویژه کاهش آسیب طلاق» از سوی سازمان بهزیستی در سال جاری خبر داد.

فاطمه عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه مشاوره‌های ازدواج و طلاق و آثار آنها گفت: براساس آخرین آمار و به دنبال ارائه این خدمات در بسیاری از استان‌ها و در شهری مانند مشهد، کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی طلاق اتفاق افتاده است. در بسیاری از استان‌های دیگر نیز شاهد کاهش طلاق بوده‌ایم؛ چرا که در این مشاوره‌ها روی سازش‌کاری افراد کار شده است تا زندگی آنها منجر به طلاق نشود.

وی با اشاره به اینکه فرض اصلی ما در سازمان بهزیستی تاکید بر آموزش‌های «پیشگیری اولیه» مانند آموزش پیش از ازدواج، نحوه صحیح زندگی خانوادگی و آموزش مهارتهای زندگی است، افزود: افرادی که می ‌خواهد ازدواج کنند یا در ۵ سال نخست زندگی مشترک قرار دارند این آموزش ها را دریافت میکنند تا از همان ابتدا به سمت طلاق گرایش پیدا نکنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت بخش مشاوره در زمان مراجعه زوجین به دادگاه و ارائه دادخواست طلاق نیز اظهار کرد: اگر این زوجین به هر علتی به سمت طلاق رفتند در بخش مراجعه به دادگاه نیز سازمان بهزیستی بخش مشاوره‌های طلاق را در نظر گرفته است. برای مثال ممکن است این افراد در اثر دخالت والدین، عدم تعامل طرفین و …دچار اختلاف شده باشند که در این حالت هم مشاوران بهزیستی وارد می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بعد از وقوع طلاق نیز، افراد را رها نمی‌کند و برای کاهش آسیب‌های حاصل از طلاق برنامه‌هایی را پیش بینی کرده‌است، تصریح کرد: همکاران بخش مشاوره سازمان بهزیستی بعد از طلاق هم در مورد کاهش آسیب‌های طلاق وارد عمل شده به افراد نیازمند راهنمایی و مشاوره کمک می‌کند تا از پس فشارهای این مرحله نیز راحت تر بربیایند. این افراد ممکن است بخواهند همسر دیگری را انتخاب کنند و یا ممکن است با مشکلات تک والدی رو به رو باشند که در این حالت نیز دفتر مشاوره سازمان بهزیستی هم برای زنان و هم برای مردان مطلقه خدمات مشاوره‌ای را در نظر گرفته است.

وی در ادامه گفت: سازمان بهزیستی در حال حاضر در حال تهیه پکیج آسیب طلاق است و امیدواریم امسال این پکیج هرچه سریع‌تر عرضه شود. سفارش تهیه آن را به یک گروه علمی داده‌ایم تا پکیج‌های آموزشی خاصی برای این افراد تهیه کنند. معتقدیم که بیشترین آسیب طلاق بعد از ثبت و انجام آن اتفاق می‌افتد و بنابراین باید در آن زمان هم به افراد جامعه کمک کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید