تهدید حزب حاکم کره شمالی به ‘مجازات بی رحمانه’ ترامپ

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۰۹
    کد خبر :140117

روزنامه’رودونگ سینمون’ ارگان حزب حاکم کارگران کره شمالی، تهدید کرد که ‘مجازات بی رحمانه ای ‘ در انتظار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است، چنانچه وی ‘سخنان احمقانه ای’ در مورد این کشور در سفر به کره جنوبی به زبان بیاورد.

بر اساس این گزارش که خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز آن را بازتاب داد، این روزنامه امروز یکشنبه در سرمقاله اصلی خود با اشاره به سفر ترامپ به آسیا، رییس جمهوری آمریکا را به ‘تحریک جدی’ کره شمالی از طریق بازی با کلمات متهم کرده است.
سفر ترامپ رییس جمهوری آمریکا به آسیا از امروز با سفر به توکیو شروع شد. او پس از توکیو از کره جنوبی دیدار خواهد کرد و از آنجا نیز به چین خواهد رفت.
ترامپ با خطاب کردن ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی به عنوان ‘مرد موشکی کوچک’ و تهدید کره شمالی به ‘نابودی کامل’، درگیر جنگ با کلمات شده است.
رودنگ سینمون نوشته است: ترامپ باید دیدگاه سایر کارشناسان آمریکایی که معقتدند ‘آمریکا باید تهدیدهای بی پروا علیه کره شمالی را متوقف کند و دست از امور کره شمالی بردارد’، بپذیرد.
این روزنامه نوشت: هیچکس نمی تواند پیش بینی کند، اگر ترامپ یک عمل بی پروایانه علیه کره شمالی انجام دهد تنها راه جلوگیری از ماجراجویی وی، رام کردن او با قدرت فیزیکی مطلق است.
این روزنامه می افزاید: اگر آمریکا با اشتباهاتش به خود جرات دهد و بی‌پروا علیه ما اقدام کند، با تنبیه بی‌رحمانه‌ای مواجه می‌شود که قدرت مقابله با آن را نخواهد داشت و در آن زمان پشیمانی خیلی دیر خواهد بود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در آغاز سفر 9 روزه آسیایی خود در ژاپن گفت: هیچکس، هیچ دیکتاتوری و هیچ رژیمی نباید عزم آمریکا را کم اهمیت تلقی کند.
ترامپ در مورد سیاست آمریکا در مورد پیونگ یانگ گفت: 25 سال گذشته در مورد کره شمالی ضعیف عمل کردیم، بنابراین ما باید رویکرد بسیار متفاوتی را در پیش بگیریم.
به گزارش نامه نیوز،سفر ترامپ به آسیا که طولانی ترین سفر یک رئیس جمهوری آمریکا به این منطقه بعد از جورج بوش پدر محسوب می شود، در حالی انجام شد که منطقه شرق آسیا به سبب تهدید ها و حملات لفظی ترامپ و کره شمالی علیه یکدیگر در ماه های گذشته نگرانی بسیاری را در بین شهروندان کشورهای این منطقه از یک درگیری اتمی ایجاد کرده است .
از سوی دیگر نامشخص بودن سیاست های ترامپ در قبال تعهدات بین المللی و منطقه ای آمریکا و همچنین پیمان های بین المللی، کشورهای این منطقه را در قبال سیاست های آمریکا در این منطقه و پایبندی به آن ها با تردیدهایی مواجه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید