تمرکز کردن به اراده نیست بلکه به نورون کوچک مربوط می شود

    کد خبر :1014685
تمرکز کردن

بسیاری از افراد در تمرکز کردن دچار مشکل می‌شوند و در حالی که بسیاری معتقدند این موضوع به اراده افراد مربوط می‌شود اما به تازگی دانشمندان کشف جدیدی داشتند که نتایج جالبی را فاش کرده است.

بازتاب- برای اولین بار، دانشمندان علوم اعصاب در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا کشف کردند که چگونه نورون‌های “حرکت بصری” که در جلوی مغز ما قرار گرفتند، می‌توانند ما را در جهت درست هدایت کنند تا روی تکمیل یک کار ضروری تمرکز کنیم. مهم است که حواس پرتی‌های کوتاه مدت چقدر جذاب هستند.

بیژن پسران، نویسنده ارشد، استاد جراحی مغز و اعصاب در Penn Medicine، می‌گوید:

حقیقات ما نشان می‌دهد در حالی که همه مغزها توانایی تمرکز روی یک کار مفید و فیلتر کردن عوامل حواس پرتی را دارند، برخی در آن بهتر از دیگران هستند. با درک اینکه مغز ما چگونه محرک‌های پاداش‌دهنده را پردازش می‌کند، امیدواریم که بتوانیم شکست در انجام این کار را در انواع اختلالات شناختی و روان‌پزشکی، از جمله اختلال کمبود توجه، اسکیزوفرنی و اختلال وسواس فکری-اجباری نیز درک کنیم.

در یک مدل حیوانی، دانشمندان دریافتند که مجموعه‌ای از نورون‌ها در قشر جلوی پیشانی جانبی – ناحیه‌ای از مغز که انگیزه و پاداش‌ها را برمی‌انگیزد، برای حفظ تمرکز بر روی کار اصلی و جلوگیری از سایر محرک‌های حواس‌پرتی فعال می‌شوند.

 

تمرکز کردن

 

به نظر می‌رسد این فعالیت عصبی هماهنگ یا «ترفندهای بتا» در عملکرد شناختی «بالا به پایین» مکانیسم کلیدی است که به انسان‌ها و پستانداران بزرگ امکان می‌دهد تا «صدا» را برای انجام کارهای مهم تنظیم کنند.

آگریتا دوبی، محقق آزمایشگاه پسران، می‌گوید:

این به ما نشان می‌دهد که انفجارهای بتا با شبکه‌ای از نورون‌های حرکتی بصری سرچشمه می‌گیرند و به عنوان «مدیران ترافیک» برای نورون‌هایی عمل می‌کنند که محرک‌های بصری مختلف را پردازش می‌کنند. همچنین نشان می‌دهد که تمرکز روی یک کار پاداش‌دهنده انرژی زیادی می‌طلبد و ممکن است چیزی باشد که می‌توان آن را بهبود بخشید، مخصوصاً در افرادی که کمبود توجه دارند.

در حالی که مقدماتی است، این مطالعه گام بزرگ رو به جلو در درک اینکه چگونه مغز به ما در اولویت بندی وظایف کمک می کند، است. همچنین ممکن است بینشی در مورد چگونگی هدف قرار دادن بهتر مسائل تمرکز در مغزهای عصبی ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید