تمامی کشور تحت پوشش برنامه سلامت خانواده

    کد خبر :992020
تمامی کشور تحت پوشش برنامه سلامت خانواده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برنامه «سلامت خانواده» به زودی تمامی کشور را پوشش می دهد، گفت: پرداختی به پزشکان خانواده بر مبنای عملکرد آنها خواهد بود.

بهرام عین‌اللهی در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، برنامه «سلامت خانواده» را اولویت نخست این وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: هر کدملی در کشور باید یک مراقب سلامت داشته باشد و برای تحقق این هدف نسبت به جذب مراقبان سلامت اهتمام شود.

وی به راهبرد نظام سلامت مبنی بر اولویت پیشگیری بر درمان اشاره کرد و یادآور شد: این رویکرد نباید به اسناد و مکاتبات محدود شود؛ بلکه لازم است برنامه «سلامت خانواده» را در عرصه اقدام و عمل و به معنای مورد انتظار تحقق بخشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از تخصیص بودجه ۳ و نیم میلیارد دلاری برای تأمین دارو خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال از منابع مناسبی برخورداریم؛ بنابراین از دانشگاه های علوم پزشکی می خواهیم تا با صرفه جویی برنامه های خود را با قوت دنبال کنند.

عین اللهی از روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور خواست امکانات و ظرفیت های ارائه خدمات به دانشجویان را ارتقا دهند و در همین خصوص بر افزایش کیفیت و بهینه سازی خوابگاه های دانشجویی تأکید کرد.

وی با یادآوری اینکه پنج هزار و ۶۰۰ طرح نیمه تمام در حوزه سلامت در کشور وجود دارد، از روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور خواست به جای شروع طرح های جدید به تکمیل و اتمام این طرح ها اهتمام ورزند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای رشد تولید سلامت محور و ارتقای شاخص های اقتصاد سلامت، از اختصاص ماموریت ویژه به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان خبر داد.

عین اللهی گفت: امسال را مقام معظم رهبری سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری فرموده اند. خوشبختانه ظرفیت های خوبی در استان های کشور برای تحقق این نامگذاری حکیمانه وجود دارد و با برنامه ریزی، می توان رشد تولید سلامت محور را در ابعادی چشمگیر تحقق بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت مقام والای استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، افزود: بنا داشتیم تا در روز معلم میزبان استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم تا یک بار دیگر مسیرهای رفته و باقی مانده را با هم مرور و برای ادامه راه هم اندیشی کنیم.

وزیر بهداشت به سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال ۱۴۰۲ در مشهد مقدس اشاره کرد و در تقدیر از حوزه سلامت گفت: رضایت حضرت آیت الله خامنه ای از حوزه سلامت در عین آن که مایه افتخار و موجب دلگرمی ما خادمان سلامت است، مسوولیت ما را سنگین‌تر می کند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه داشتن مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی، امانت و نعمت است، گفت: اگر از مسوولیتی که به عهده ما است، در جهت خدمت رسانی به مردم و کاهش آلام آنان استفاده نشود، کفران نعمت خواهد بود.

وی با بیان اینکه موفقیت های حوزه سلامت از دستاوردهای بزرگ انقلاب است، خاطرنشان کرد: باید این دستاوردها را حفظ کنیم و ارتقا دهیم که کار جهادی، میدانی و اختصاص وقت کافی لازمه آن است.

وزیر بهداشت خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: هر مدیری در حیطه کاری خود نیازهایی دارد که باید آنها را شناخته، تحلیل کرده، به تناسب نیازها برنامه تدوین کند و افراد زبده، انقلابی و جهادی را برای پیشبرد برنامه اش به کار گیرد.

به گزارش ایرنا، عین اللهی همچنین بهره وری در استفاده از امکانات تاکید کرد و افزود: وجود پیوست فرهنگی در همه تصمیمات و اقدامات نظام سلامت، اولویت و اهمیت دارد و باید در همه مراکز درمانی بزرگ شوراهای فرهنگی فعال شده و پیوست یاد شده را اجرا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید